Florin Capatana, Vice-Presedinte AMRCR: „Acuzatiile conform carora marile lanturi de retail fac lucruri neoneste conduc la scaderea increderii producatorilor romani, precum si a a clientilor in produsele pe care le achizitioneaza”

0
229

„De fiecare data cand am fost invitati in Comisia de Agricultura ne-am sustinut punctul de vedere in fata comisiei si in fata presedintelui acesteia, stiind foarte bine care este optica noastra in ceea ce priveste acest comert modern care functioneaza de foarte multi ani in Romania. Toate aceste serivicii pe care noi, lanturile de retail modern din Romania, le ofeream furnizorilor, presupun o serie de costuri si din partea noastra. Un mare lant de magazine investeste foarte mult in reclama magazinului, in campanii de atargere a clientilOr, investeste in modul in care sunt prezentate marfurile la raft s.a, iar toate aceste activitati presupun, desigur, niste costuri. Aceste aspecte au fost discutate in Comisia de Agricultura in nenumarate ocazii, explicand membrilor ca ar fi fost mult mai bine sa preluam totul din noul Cod Fiscal. Probabil ca asa nu am mai fi ajuns sa fim aratati in permanenta cu degetul pentru ca, atentie, toate aceste acuzatii conform carora marile lanturi de retail au un comportament neoneste conduc la scaderea increderii producatorilor romani, precum si a increderii clientilor in produsele pe care le achizitioneaza”, a declarat Florin Capatana, Vice-Presedinte al AMRCR. Acesta a mai precizat ca in momentul de fata nu exista un studiu de impact cu privire la obligativitatea achizitionarii unui procent de 51% volum de marfa pe raft din piata romaneasca.
„As vrea sa subliniez inca o data ca marile lanturi de magazine au produse romanesti la raft. Avem carne origine Romania stampilata se tichetata in procent de 90%, iar exemplele pot continua. Ce s-ar intampla oare daca maine, o alta tara europeana ar spune stop produselor din Romania? Nici un producator roman nu ar mai putea penetra o alta piata europeana. Sunt un patriot si, ca mine, sunt toti colegii mei din AMRCR care au dezvoltat o serie de produse traditionale in diverse zone ale tarii. Acolo unde s-a putut, desigur. Pot producatorii romani sa ne asigure un procent de 51% din sortimentatia noastra de legume, fructe, carne, oua, lapte, branza, drob de sare in spinare? Si daca nu pot, catre ei nu exista nici o masura, nici o consecinta, numai catre noi, lanturile de magazine?
Aceasta lege nu isi propune sa uniformizeze intregul comert.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here