Nielsen: Piata europeana de FMCG a avut in trimestrul al IV-lea din 2016 cea mai rapida rata de crestere din an

0
354

Potrivit celor mai recente date furnizate de compania de cercetare Nielsen, se intrevad perspective de crestere pentru retailerii europeni in 2017, cifrele indicand un an mai bun decat cel precedent. Datele Nielsen, ce analizeaza evolutia pietei de bunuri de larg consum, arata ca la nivel european aceasta piata a avut in trimestrul al IV-lea din 2016 cea mai rapida rata de crestere din an. Astfel, retailerii alimentari din 21 de tari europene monitorizate au raportat o crestere de 1,8% in intervalul mentionat, fata de aceeasi perioada a anului anterior, a vanzarilor de produse FMCG, cum ar fi alimente, bauturi si produse de igiena. In pofida unui debut de an lent, vanzarile de astfel de produse au crescut in ultimul trimestru al anului.

„Valoarea cosului de cumparaturi a crescut ca urmare a mai multor factori, cum ar fi majorarea preturilor, dar si cresterea consumului: oamenii au inceput sa cumpere mai multe produse si, de asemenea, au inceput sa-si schimbe obiceiurile de consum, cumparand acum mai multe produse premium, precum si mai multe produse proaspete. Vanzarile in volum din Europa de Vest au fost afectate de deflatia din Spania si Italia, precum si de inflatia scazuta din Franta si Marea Britanie. In schimb, in Turcia, vanzarile au crescut cu 8,8%, comparativ cu anul anterior, iar Polonia si Ungaria au inregistrat, de asemenea, cresteri semnificative ale vanzarilor, de 4,7%, respectiv 4,5%”, spun analistii Nielsen.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here