In acest an, Lidl si reconsidera proiectele de investitie din cauza complexitati, scrie Planet Retail. Retailerul german a fost implicat in ultimul an in trei mari proiecte de investitii importante. Si-a pregatit intrarea pe piata din SUA, a planuit sa investeasca in conceptul de magazine”Lidl Express” cu click & collect in magazinele selectate din Germania si a intentionat sa-si reamenajeze intreaga retea dupa noul concept de magazin al viitorului. Insa, aceste proiecte au ridicat multe probleme modelului de afaceri si au dus la o crestere a costurilor. In timp ce pregatirile pentru intrarea pe piata din SUA sunt in desfasurare, investitiile in celelalte proiecte au fost reconsiderate.
Proiectul ”Magazinul viitorului” in asteptare
Lidl va reanaliza dimensiunea proiectului de construire a magazinului si ritmul de implementare. Proiectul de reamenajare a fost prea scump, a declarat Klaus Gehrig, CEO al Schwarz Group, intr-un interviu publicat in ziarul german Spiegel. Investitia importanta in reamenajarea magazinelor inca nu a dat roade in multe tari, mai ales in cele din Europa de Est. Desi clientii se bucura de magazine mai spatioase cu lumina naturala, cu noi panouri informative, podele noi, tavane din lemn mai inalte si sistem de iluminare nou, vanzarile pe metru patrat, care este un ICP pentru Lidl, nu au crescut. El a fost de acord cu faptul ca magazinele ar trebui sa fie mai atractive, dar particularitatile noului concept de magazin au fost costisitoare si creeaza costuri operationale aditionale, in loc sa le reduca. Drept urmare, anumite particularitati ale noilor magazine, precum ideea de spatiu si conceptul de “loft”, ar putea fi excluse. Lidl ar putea fi mai selectiv in privinta amplasamentelor care vor trece prin procesul de reamenajare, scurtand lista la cele cu potential mai ridicat de crestere a vanzarilor si la cele de pe pietele unde Lidl se confrunta cu o competitie puternica. Se prevede ca Lidl va continua programul de reamenajare a magazinelor in Germania si Polonia, iar intre timp ar putea implementa un concept revizuit al ”magazinului viitorului” in alte deschideri noi de magazine.
Investitie in e-commerce, incerte pentru moment
La scurt timp dupa ce Sven Seidel, CEO Lidl, a demisionat din functie in februarie 2017, Lidl a anulat lansarea Lidl Express din Berlin precum si implementarea serviciului click & collect. Anuland proiectul click & collect si revizuindu-si viitoarele planuri, ramane incert daca Lidl isi va revizui si investitia in e-commerce. Anul trecut Lidl s-a lansat online in Tarile de Jos si in Belgia, iar anul acesta s-a raportat lansarea online in Spania. Punand accent pe controlul costurilor recent revizuite si extinderea e-commerce-ului pe piete noi ar putea fi reanalizata. In contextul in care Amazon Fresh a lansat puncte de ridicare Amazon in Berlin si in contextul in care Aldi le-a testat in magazinele din Bavaria, in cel mai scurt timp ar putea fi necesar ca Lidl sa caute o strategie alternativa de e-commerce, orientata pe eficienta costului.