Jaak Mikkel, Coca Cola HBC Romania: „Anul trecut am obtinut o crestere de 9% a business-ului, inovatiile avand un rol important”

0
713

Dupa un 2015 de excetie, Coca Cola HBC Romania isi consolideaza performantele financiare reusind sa obtina o crestere de 9% a business-ului pe piata interna. Jaak Mikkel, General Manager Coca-Cola HBC Romania, considera ca inovatiile lansate de companie au o pondere importanta in cresterea obtinuta anul trecut, Romania devenind un adevar hub de inovatii la nivel regional. Liderul pietei de bauturi racoritoare din Romania a operat si cateva schimbari in politica sa de distributie a produselor pe diverse canale de vanzare, printre care si externalizarea serviciilor catre un numar mai mare de distribuitori specializati. „Cautam diverse solutii sa ajungem la timp la cei peste 70.000 de clienti cu care colaboram, iar asta inseamna ca mixam solutiile de distributie aflate la indemana. Intr-adevar, in anumite zone pe care dorim sa le acoperim are mai mult sens sa colaboram cu parteneri specializati”, a mai subliniat oficialul Coca Cola HBC Romania.

Declaratiile au fost facute cu prilejul lansarii rezultatelor studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola in Romania” realizat de firma de consultanta Steward Redqueen, pe baza datelor financiare din 2015. „Studiul de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola in Romania” detaliaza impactul generat de Sistemul Coca-Cola si lantul sau de valoare in economia Romaniei, atat prin generarea de locuri de muncă si plus valoare in sectoarele economice importante, cat prin contributia reala la dezvoltarea comunitatilor locale. Studiul distinge intre impactul direct pe care il are sistemul Coca-Cola, si cel indirect, prin furnizorii (de produse si servicii) si clientii sai (magazine de proximitate, supermarket, hipermarket, HoReCa). Din 2012, Steward Redqueen a realizat 42 de studii similare pentru Sistemul Coca-Cola in 31 de tari din Europa, Africa, Orientul Mijlociu si Caraibe, precum si 2 studii paneuropene.

Iata cateva din concluziile acestui studiu:

Sistemul Coca-Cola contribuie la cresterea economica a Romaniei:
– Valoarea adăugata directa* a Sistemului Coca-Cola insumeaza 53 de milioane de euro;
– Valoarea adaugata totala generata de Coca-Cola si intregul sau lant valoric** in economia romaneasca, direct si indirect, atinge 448 de milioane euro, adica 0,3% din PIB-ul Romaniei.
– Fiecare euro de valoare adaugata produsa de Coca-Cola genereaza alti 7,5 euro in restul economiei nationale.

*Valoarea totala directa a Sistemului Coca-Cola include salariile si taxele, cu exceptia T.V.A.
**Valoarea totala a intregului lant de valoare al Sistemului Coca-Cola este formata din salarii, taxe, inclusiv TVA si profituri ale companiilor de pe lant, exceptand companiile care formeaza Sistemul Coca-Cola.

Coca-Cola contribuie substantial la bugetul de stat:
– Taxele si impozitele platite direct de catre Sistemul Coca-Cola reprezinta 20 milioane de euro, iar intregul lant de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 milioane euro.
– Cel mai mare beneficiar al lantului de valoare Coca-Cola este bugetul de stat. Taxele si impozitele platite pe intregul lant Coca-Cola reprezinta 54% din total valoare adaugata.

Coca-Cola are un impact puternic asupra pietei locurilor de munca
– Fiecare loc de munca la Coca-Cola genereaza indirect alte 12 locuri de munca in restul economiei;
– Sistemul Coca-Cola angajeaza, in total, in Romania, 1.500 de persoane;
– Prezenta Coca-Cola in Romania sustine 19.900 de locuri de munca, pe intregul lant de valoare al sistemului, ceea ce echivaleaza cu 0,3% din intreaga piata a fortei de munca din Romania.

Coca-Cola contribuie la dezvoltarea comunitatilor locale prin programe relevante si aloca, anual, intre 700.000 de euro si 1.000.000 de euro

Cele trei directii strategice ale Sistemului Coca-Cola pentru zona de responsabilitate sociala sunt: protejarea mediului si a resurselor naturale, sustinerea dezvoltarii profesionale a tinerilor si femeilor, precum si implementarea de proiecte alaturi de comunitatile locale, pentru dezvoltarea acestora. Printre proiectele implementate in 2015 se număra “Happy Moves”, “Urbatlon”, “Suntem Generatia in Miscare” – programe ce sustin un stil de viata sanatos, in care miscarea joaca un rol important – si “Padurea Pedagogica”, „Scoala de Mers pe Munte”, „Adopta un rau de la izvor si pana la varsare”, „Ziua Arborelui” – proiecte ce vizeaza protejarea mediului si a resurselor naturale si educatia in acest domeniu.

„Recent, pe 8 mai, brandul Coca-Cola a sarbatorit 131 de ani, iar in Romania sarbatorim peste un sfert de secol de prezenta. 25 de ani in care am contribuit la cresterea economiei locale si la evolutia comunitatilor din Romania. Valoarea adaugata a Sistemului Coca-Cola se masoara in cifre, dar si in energia cu care noi ne implicam zi de zi, in sprijinul pe care il acordam celor care au nevoie, in modul in care protejam mediul si resursele naturale si bineinteles, in felul in care ne straduim sa infrumusetam viata celor din jur si desigur, pe a noastra. Da, Coca-Cola este un brand international, insa Sistemul Coca-Cola este intotdeauna unul local”, spune Nicoleta Eftimiu, General Manager al Coca-Cola Romania si Moldova.