Kaufland Marketplace, care are ambiţia de a deveni cea mai importantă „alternativă europeană” la Amazon și platformele chinezești de comerț electronic, își extinde prezenţa la nivel european.
La finalul acestei veri, Kaufland Marketplace deschide două noi pieţe extrem de importante: Franţa şi Italia. Dar înainte de a explica planurile companiei şi de a arăta de ce sunt atât de importante aceste două noi pieţe, vă propunem să aruncăm o scurtă privire asupra a ceea ce înseamnă astăzi Kaufland Global Marketplace.
Kaufland a intrat oficial în lumea comerțului electronic în martie 2021. Spunem oficial pentru că în iunie 2020, Schwarz Group, care deţine Kaufland şi Lidl, a achiziționat de la SCP Group Real.de, una dintre cele mai mari platforme de comerţ electronic din Germania. Platforma a fost rebranduită în 2021, devenind Kaufland.de şi oferind, astăzi, o selecţie de peste 45 de milioane de articole repartizate în 6400 de categorii de produse. Aceste produse includ 300.000 de articole vândute direct de Kaufland.
Piaţa germană de comerț electronic este estimată la 99 de miliarde de dolari, fiind a cincea ca mărime la nivel mondial. Germania reprezintă o pondere de 25% din total piață europeană de comerț electronic. Datele oficiale rată că 95% din cei 83,2 milioane de oameni care trăiesc în Germania au făcut cumpărături online, în ultimul an. În acest context, Kaufland Marketplace Germania s-a bucurat de o ascensiune rapidă. Platforma Kaufland.de atrage 32 de milioane de vizitatori pe lună. După Germania, au urmat alte pieţe. Platforma s-a extins in Slovacia şi Cehia in 2023, urmate anul trecut de Austria si Polonia. Cu aceste două noi lansări, compania va fi prezentă în şapte pieţe europene importante.
„Cu Franța și Italia, atingem a treia și a patra cea mai mare piață de comerț electronic din Europa. Veniturile lor impresionante din comerțul electronic ne oferă potențialul de a deveni cea mai mare platformă online europeană. Acum facem următorii doi pași, care cu siguranță nu vor fi ultimii”, spune Gerald Schönbucher, CEO of Kaufland e-commerce.
Polonia este în prezent cea mai mare piață de comerț electronic din Europa Centrală și de Est, estimată la 27,8 miliarde USD. Când va intra România pe harta Kaufland Marketplace? Pentru moment, compania nu a anunțat nimic în acest sens. „Kaufland Marketplace a început foarte bine în Europa. În Slovacia și Republica Cehă suntem deja una dintre cele mai mari platforme online. Primim feedback pozitiv de la dealeri și clienți. Prin urmare, extinderea în alte țări este următorul pas mare și logic pentru noi în acest an”, a declarat Gerald Schönbucher, CEO al Kaufland e-commerce înainte de a anunța intrarea în Franța și Italia.