Kaufland ar putea deschide primele magazine in Moldova, in 2017. Pana atunci, incearca sa scoata „castanele” din foc cu mana furnizorilor

Kaufland a anuntat recent sute de furnizori proprii cu privire la faptul ca analizeaza oportunitatea deschiderii unor magazine in Republica Moldova. Despre acest subiect a scris si presa din Rep.Moldova in repetate randuri, fiind de notorietate intalnirile dintre Primarul orasului Chisinau si bordul companiei Kaufland Romania. „Suntem foarte bucurosi sa anuntam deschiderea magazinelor noastre in Moldova, simtim ca tara voastra are un mare potential”, a spus directorul general Kaufland Romania, Marco Hössl.
Primele magazine Kaufland se vor deschide, cel mai probabil, in 2017.
Printr-o adresa trimisa furnizorilor cu care colaboreaza deja in Romania, retailerul german le solicita acestora informatii imortante cu privire la distributia produselor lor in Republica Moldova. Contractele incheiate intre producatorii romani cu diversi distribuitori din Moldova sunt, de asemenea, in vizorul Kaufland Romania.
Redam mai jos informatiile solicitate de Kaufland furnizorilor sai:
„Intrucat in prezent analizam posibilitatea deschiderii de magazine in Republica Moldova, activitatea acestora fiind gestionata din Romania, marfurile urmand a fi livrate din depozitele centrale din Romania, subscrisa devenind astfel exportator in afara spatiului UE, in considerarea bunelor relatii comerciale derulate cu societatea dvs, si din dorinta de a avea o imagine clara asupra cadrului legal, va rugam sa aveti amabilitatea de a ne transmite raspunsurile dvs la intrebarile de mai jos:
1). va rugam sa ne comunicati daca societatea dvs ar putea livra pentru Republica Moldova produse in sortimentele si calitatea livrate in prezent catre subscrisa. In cazul in care aveti anumite impedimente, sau cunoasteti anumite restrictii ori limitari legate de calitatea produselor, ambalari, materii prime, etc., va rugam sa le mentionati oferindu-ne detalii cu privire la acestea;
2). va rugam sa ne transmiteti daca aveti anumite acorduri de exclusivitate pentru Republica Moldova, cu anumiti distribuitori sau producatori, pentru produsele pe care le comercializati in prezent catre Kaufland Romania;
3). in cazul in care va aflati intr-o relatie contractuala de exclusivitate cu un anumit distribuitor sau producator din Republica Moldova, va rog sa ne comunicati daca drepturile asupra marcilor/ brandurilor au fost de asemenea transferate catre acesta sau daca ati pastrat aceste drepturi.
Daca in urma raspunsurilor Dvs. nu mai sunt alte limitari legale, va rugam ca in calitate de proprietar al drepturilor de brand sa ne transmiteti acordul Dvs. prin care Kaufland Romania poate exporta in afara spatiului EU marfurile pe care le distribuiti. In cazul in care dreptul marcilor nu va apartine, va rugam sa transmiteti prezenta scrisoare companiei care le detine”.

Pana acum, singurul retailer international care opereaza si in Romania este Metro Cash&Carry, compania deschizand primul sau magazin in aceasta tara in decembrie 2004. Alti retaileri importanti de pe aceasta piata sunt Linella si Unimarket, detinute de Dragan Group, Fourchette, Nr. 1, Green Hills Market, Fidesco, Everest sau IMC Market. Pe piata functioneaza si cateva retele specializate in comertul cu produse de ingrijire personala sau produse pentru curatenia casei precum Zolusca, Casa Curta, Alina Cosmetics, Jardi Market, Imparatia Curateniei.
Pentru mai multe detalii cu privire la piata de retail modern din Republica Moldova va rugam contactati reprezentantii redactiei. Modern Buyer a lansat la inceput de an „Harta Retailului Modern in Moldova” ce cuprinde peste 300 de magazine, 17 branduri de retail, fiecare retea de retail fiind prezentata succint in paginele acestui raport.

Articolul precedentConcluziile conferintei “Retail & Horeca Distribution”
Articolul următorIvaylo Naydenov, Mondelez: „Planurile de dezvoltare in urmatorii cinci ani au la baza tendintele de consum actuale”
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.