GfK a achizitionat NORM Research & Consulting AB, o companie de cercetare de piata suedeza specializata in studierea cumparatorilor in mediul digital. Produsul de baza al companiei suedeze este Simstore, un software care simuleaza un mediu de cumparaturi pentru diverse scopuri de cercetare.
Simstore, software-ul de cloud al lui NORM, permite analiza eficienta a comportamentului cumparatorilor. Cu rezultatele cercetarii, clientii isi pot optimiza strategia de pret, sortimentatia, ambalajele, aranjarea la raft si lansarile de produse. Simstore creeaza medii de cumparaturi foto-realiste in doua si trei dimensiuni.
Simstore a fost dezvoltat in ultimii 10 ani pentru a deveni o platforma de cercetare varf de lance pentru studierea comportamentului cumparatorilor. Acesta permite analize scalabile si eficiente de comportament fara a fi nevoie de studii de testare scumpe si consumatoare de timp in medii fizice. Mediile simulate sunt fie ale unor retaileri care detin magazine fizice, fie ale unor retaileri online. Pana in prezent, Simstore a derulat cercetari in randul a milioane de consumatori din peste 30 de tari, crescandu-si capabilitatile impreuna cu GfK.
„Aceasta achizitie extinde oferta noastra de studii despre cumparator dedicata clientilor din pietele de FMCG, de retail si de tehnologie. Prin imbinarea datelor comportamentale cu Simstore, clientii au o viziune completa asupra cumparatorului la nivel global, generand solutii clare pentru a optimiza prezenta la raft, canalele de distributie alese si experienta de cumparare”, a declarat Adrian Sanger, coordonatorul studiilor de cumparator la GfK.
„Ca pionieri in domeniul cercetarilor virtuale de cumparator, am pus pasiunea si experienta noastra in dezvoltarea unei solutii software optime. Sub umbrela GfK, putem acum masura si integra tehnologia noastra intr-un portofoliu global dedicat cumparatorului. Impreuna, oferim o colectie unica de instrumente de cercetare si ne consiliem clientii in activitatile lor strategice si operationale adresate cumparatorilor”, a adaugat la randul sau Anders Örbom, co-fondator si CEO al NORM Research & Consulting.
NORM Research & Consulting AB a fost infiintata in anul 2003 si are 60 de angajati aflati sub coordonarea fondatorilor Anders Örbom si Andreas Lee. Din locatiile sale din Stockholm si Amsterdam, compania desfasoara proiecte globale pentru clienti, precum Unilever, Carlsberg, Nestlé, Arla Foods si Philips.
Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 14 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 16,2 milioane euro in 2014. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.