GfK: 72% dintre cumparatorii romani sunt dispusi sa viziteze mai multe magazine, in cautarea unui pret mai bun

Noua din 10 consumatori romani afirma ca le place sa mearga la cumparaturi, fata de 7 din 10 consumatori din Cehia, Slovacia si Austria care considera mersul la cumparaturi placut si doar 5 din 10 dintre cumparatorii din Bulgaria, potrivit celui mai recent raport GfK Panelul de gospodarii.

Presiunea timpului la cumparaturi, resimtita mai mult de catre romani

„In general, putem spune ca oamenii nu au un sentiment puternic ca se afla sub presiunea timpului atunci cand merg la cumparaturi. Austria si Cehia sunt tarile in care acest sentiment este cel mai putin perceput. Prin contrast cu acestea, in Romania, aproximativ 35% din cumparatori resimt aceasta presiune atunci cand fac achizitiile zilnice. Acest lucru poate fi influentat si de o dezvoltare sub potential pentru comertul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu”, se arata in raportul citat.

Listele de cumparaturi, din ce in ce mai putin folosite

Una dintre modalitatile convenabile de a face cumparaturile mai usoare este pregatirea unei liste de cumparaturi pe care majoritatea oamenilor o au cu ei in magazin. Cumparatorii bulgari o folosesc cel mai mult (aproape 7 din 10). In Romania, 5 din 10 cumparatori isi organizeaza cumparaturile cu ajutorul unei liste, dar numarul acestora scade de la un an la altul.

In Romania si Bulgaria, cumparatorii se incadreaza in bugetul alocat, iar cumparaturile de impuls sunt mai rare. Cea mai mare parte dintre cumparatorii romani si bulgari declara, de asemenea, ca in achizitiile de zi cu zi reusesc sa se incadreze in bugetul planificat. La polul opus, se afla cumparatorii din Cehia si Austria. Desi listele de cumparaturi isi pierd din importanta, romanii se asteapta sa nu depaseasca bugetul in magazin.

Romanii prefera sa viziteze mai multe magazine, in cautarea unui pret mai bun

Chiar daca majoritatea consumatorilor declara ca le place sa mearga la shopping in magazine care au totul sub un singur acoperis, comportamentul lor de cumparare si luarea deciziilor sunt influentate si de pret.

In Romania, 72% dintre cumparatori sunt dispusi sa isi faca achizitiile din mai multe magazine daca aceasta ii ajuta sa obtina un pret mai mic sau oferte mai convenabile. In concluzie, romanii au asteptari ridicate de la oferta de produse a magazinelor, incercand totodata sa isi optimizeze cumparaturile.

Studiul GfK Panelul de gospodarii are la baza informaţii obţinute prin monitorizarea continua a consumului casnic din Romania, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 gospodarii, reprezentativ la nivel naţional. Persoana intervievata din cadrul gospodariei a fost cea responsabila cu majoritatea cumparaturilor pentru familie.

Articolul precedentRetailer Scorecard: Consumatorii romani au mai multe produse locale si sustenabile la indemana
Articolul următorDoar doua saptamani pana la conferinta “Retailul modern in Republica Moldova – Climatul de consum si surse de crestere”
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.