Dragoș Șerb, Casa Brutarilor, despre primul magazin din Chișinău: “Mă aștept să atingem performanța unui magazin bun din România. Suntem pe direcția bună”

0
295

Pe 9 octombrie a.c., Bake Expert, compania ce operează rețeaua de retail Casa Brutarilor, a deschis primul său magazin în Republica Moldova. Situat pe strada Constantin Tănase Nr. 9, în centrul orașului Chișinău, în proximitatea ASE și a mai multor clădiri de birouri, magazinul are o suprafață de120 de mp – parter și etaj, un număr de 28 de locuri la mese și opt locuri în picioare (mese standing). Casa Brutarilor din Chișinău oferă consumatorilor produse de brutărie, patiserie și cofetărie.
“În vizitele de piață întreprinse inițial cu scopul recrutării de personal pentru fabrica și rețeaua proprie de retail din România, am sesizat că în Moldova nu există multe magazine care să cuprindă toate cele trei specializări într-un singur loc. Acesta este astăzi principalul nostru element de diferențiere pe segmentul de retail specializat. Cel puțin în Chișinău oamenii sunt pregătiți pentru magazinele specializate, există multe astfel de formate în diverse categorii de produse, iar noi am identificat o oportunitate de piață pentru un magazin care să ofere atât produse de brutărie cât și o ofertă diversificată de produse de patiserie și cofetărie”, a precizat pentru Modern Buyer, Dragoș Șerb, Owner Casa Brutarilor, cu prilejul evenimentului ce a marcat deschiderea oficială a magazinului din Chișinău.

Planurile inițiale prevedeau deschiderea acestui prim magazin în luna septembrie, însă contractarea spațiului s-a dovedit un demers relativ anevoios datorită faptului că mai mulți proprietari de astfel de spații comerciale majorau chiria în ziua semnării contractului.

O altă provocare majoră a antreprenorului român a venit din sfera competitivității prețurilor, în condițiile în care importurile din România pentru produsele de brutărie și patiserie sunt de 33%. “Dacă la aceste taxe vamale se mai adaugă și costurile de transport, ieși puțin din piață, nu poți avea un preț final competitiv. Dar am identificat un producător local cu care am început deja o colaborare pentru dezvoltarea mai multor produse. Acum am început să producem cu ei anumite rețete din portofoliul nostru, iar problema competitivității a fost reglată astfel”, a mai explicat Dragoș Șerb.

Acesta este optimist cu privire la performanța primului său magazin din Chișinău, precizând că vânzările cresc ușor, pe măsură ce consumatorii moldoveni încep să testeze produsele. “Îmi este clar că ne aflăm pe o direcție bună, numărul de clienți crește de la o zi la alta. Încă nu suntem pregătiți în proporție de 100% cu sortimentul de produse de patiserie și panificație pe care mi-l doresc, dar în linii generale suntem mulțumiți. Mă aștept să atingem performanța unui magazin bun din România ce realizează vânzări de 140-150 de mii de lei/lună, dar pentru asta mai avem puțin de lucru. De la deschidere, am organizat sampling-uri, am oferit consumatorilor un produs gratuit lângă o cafea, am făcut o serie de acțiuni prin care să încurajăm testarea produselor. Feed-back-ul primit este bun, încet, încet consumatorii se obișnuiesc cu rețetele noastre”, detaliază proprietarul rețelei Casa Brutarilor.

Planurile acestuia pentru Republica Moldova vizează deschiderea unui al doilea magazin în următoarele șase luni și a încă trei pe termen mediu. Bake Expert intenționează să deschidă în Chișinău și o unitate proprie de producție specialități de panificație, acestea din urmă putând fiind distribuite atât în magazinele Casa Brutarilor cât și prin intermediul altor parteneri.

Un alt proiect major al companiei vizează de această dată piața din România. Compania a achiziționat în Popești – Leordeni un teren pe care a început construcția unei unități de producție cu o suprafață de circa 5.000 de mp, dotată cu linii moderne și tradiționale de producție specialități de patiserie și panificație.

Compania Bake Expert raportează o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro pe piața din România, operând în prezent o rețea de 34 de magazine. Dragoș Șerb a preluat in luna iulie 2016 magazinele deținute de GoodMills România, companie în care a lucrat timp de doi ani.