Divizia de retail a grupului Auchan a inregistrat o cifra de afaceri de peste 52 miliarde euro in 2015

Grupul francez Auchan a raportat o crestere a cifrei de afaceri consolidata fara taxe la 54,2 miliarde de euro, cu +1,5 % (+1,7% din punct de vedere organic, fara a include benzinariile si la curs de schimb constant).
In luna octombrie a anului 2015, grupul si-a simplificat organizarea si modul de conducere, fiind redenumit Auchan Holding si divizat in 3 mari companii, pentru a-si imbunatati parghiile de performanta si pentru a oferi mai multa libertate fiecarei divizii:
– Auchan Retail, care reuneste in fiecare din cele 16 tari in care compania este prezenta, canalele de comert alimentar existente: hipermarketurile, formatele de proximitate si e-commert;
– polul imobiliar, reprezentat de Immochan;
– banca, Oney Banque Accord.

In 2015, Auchan Retail a inregistrat o cifra de afaceri consolidata fara taxe de 52.731 milioane de euro, in crestere cu 1,5 % la curs de schimb curent.
Cu toate ca activitatea comerciala ramane dificila in Franta, cu o scadere a cifrei de afaceri de 2,7% (canalul « proximitate » realizand o performanta mai buna fata de canalul « hipermarket »), si in zona euro, mai putin Franta, cu o scadere de 4,1 %, in principal datorata Italiei, Auchan Retail progreseaza net, la curs de schimb constant, in Europa Centrala si de Est (+9,0%) si in Asia (+5,1%). Per global, cifra de afaceri a companiei progreseaza cu 1,2% la curs de schimb constant. „In paralel, Auchan Retail a accelerat in Franta dezvoltarea cross-channel, ilustrata printre altele si de catre progresia de aproximativ 20% dintre vizite pe canalul auchan.fr care, cu cei 120 milioane de vizitatori anual in 2015, se claseaza de acum inainte pe locul al 14-lea in topul site-urilor din Franta. Concluzionand, in fiecare tara ansamblul canalelor de distributie (hipermarketuri, proximitate si e-comert) propun clientilor sai cel mai bun parcurs de cumparaturi omnicanal si interconectat, iar noua organizare a Auchan Retail va pune in pozitie accelerarea cresterii in anii ce urmeaza”, se precizeaza in comunicatul emis de retailer.
In ceea ce priveste divizia imobiliara a grupului, in 2015, veniturile fara taxe consolidate ale Immochan au ramas stabile fata de anul 2014, la 633 milioane de euro (-0,3 %), si datorita cesiunii, in 2015, a 22 active in Franta si a 50 % din galeria comerciala din Setúbal, Portugalia. Ajustate de impactul cesiunilor realizate in 2014 si in 2015, veniturile proforma ale Immochan au inregistrat o crestere de 4,1 % in anul 2015.
Cu cele 10 deschideri, dintre care 7 in China, si in Portugalia, in Romania cu «Coresi» si in Franta cu «Les Saisons de Meaux», si achizitia de 12 galerii care erau detinute anterior de Real in Romania, Immochan gestioneaza un total de 2,5 milioane de mp de suprafata comerciala in galeriile sale (din care 68% in proprietate), fata de 2,38 milioane de mp in 2014.

Auchan Retail, Immochan si Oney Banca Accord au continuat in 2015 politica de investitii, dar si de modernizare a centrelor comerciale si a punctelor de vanzare, dar si dezvoltarea parcului de magazine si de galerii comerciale, ca de altfel si servicile propuse. La final, 1 877 milioane de euro au fost investite, din care aproximativ 40 % in zona euro.
Astfel, 194 milioane de euro au fost dedicate pe de o parte achizitiei in Romania a 12 magazine ex-Real, in prealabil exploatate in chirie, si a celor 12 galerii comerciale corespondente hipermarketurilor, si pe de alta parte a societatii Fields HK Ltd, companie de e-comert a activitatii de vanzare a produselor alimentare pe piata chinezeasca.
La 31 decembrie 2015, datoria financiara neta se ridica la 1 743 milioane de euro, in scadere cu 90 milioane de euro (adica -4,9 %) fata de anul 2014. Mentinand un nivel sustinut al investitiilor, Grupul si-a imbunatatit echilibrele financiare.

Articolul precedentReteaua Profi, prezenta in 180 de localitati
Articolul următorLidl adauga inca o localitate pe harta sa: Radauti
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.