Cu o majoritate de aproape de 100% de “da”, actionarii Metro Group au validat scidarea grupului in doua entitati independente, una axata pe produse alimentare, iar cealalta pe electronice de larg consum.
Aceasta decizie a fost anuntata pe data de 13 decembrie 2016 si a vizat separerea celor doua tipuri de operatiuni – produse alimentare si electronice de larg consum, cu scopul de a functiona independent si a permite astfel o mai mare libertate de decizie si miscare la nivelul fiecareia. De asemenea, se spera ca aceasta initiativa va permite fiecarei divizii sa se extinda mai usor si mai rapid.
Divizia de produse alimentare va reuni, sub numele Metro, activitatile business-to-business – Metro Cash&Carry si Makro Cash & Carry si cele business-to-consummer – hipermarketurile Real. Divizia de electronice de larg consum, “botezata” Ceconomy, va grupa activitatile Media Market si Saturn.
Metro Group a inregistrat, in anul financiar 2015/2016, o cifra de afaceri de 58 de miliarde de euro, si detine peste 2.000 de magazine in 29 de tari.
Potrivit Reuters, divizia Media-Saturn, care are mai mult de 1.000 de puncte de vanzare in 15 tari din Europa, este un potential candidat pentru o fuziune cu principalul sau rival, britanicii de la Dixons Carphone. In cazul unei fuziuni, grupul rezultat i-ar putea detrona pe americanii de la Best Buy, lider mondial in distributia de electronice de larg consum.
Cele doua noi entitati vor fi listate la Bursa de la mijlocul anului. (foto: www.metrogroup.de)
Acasă Retail & FMCG Stiri Divizarea Metro Group in doua entitati independente, validata de catre actionari