Evolutia pietei de retail din ultimii ani a aratat „migrarea” tot mai extinsa a consumatorilor catre canalele discount si convenience, afacerile marilor retaileri ce detin preponderent magazine de mari dimensiuni – hipermarket si superstore -, fiind din ce in ce mai afectate. Acest canal se confrunta cu dificultati din ce in ce mai mari, cresterea sa fiind mai lenta de la un an la altul, impactand puternic retailerii ce-si realizau cea mai mare parte a veniturilor din acest canal de vanzare. Aceasta evolutie a pietei i-a determinat pe marii retaileri sa adopte o strategie multi-channel, incercand astfel sa transfere clientii din canalul hipermarket catre canalele aflate in crestere rapida.
Analistii Planet Retail au realizat o matrice in care se arata atat rata de penetrare a unui canal de vanzare in totalul vanzarilor unui retailer cat si pozitionarea canalelor de vanzare cu cea mai rapida rata de crestere. Culoarea verde din partea stanga ilustreaza rata de penetrare ridicata a unui canal de vanzare in afacerile jucatorilor aflati in Top 20 retaileri la nivel global. Potrivit graficului, Seven & I este singurul jucator ale carui vanzari sunt realizate in proportie de peste 50% in canalul convenience, in timp ce Schwarz Group si Aldi sunt singurii doi jucatori cu o prezenta puternica in canalul de discount.
„Avand in vedere evolutia pietei din ultima perioada, se asteapta ca mai multi retaileri sa caute sa-si imbunatateasca pozitionarea in urmatorii cinci ani, fie prin intermediul unor planuri de dezvoltare organica, deschizand magazine de dimensiuni mai mici, fie prin achizitionarea unor alte retele, pentru a intra astfel pe un alt canal de vanzare. Acest lucru va duce la o strategie bazata pe diversificarea canalelor de vanzare, ajungandu-se la punctul in care aceste alte canale de vanzare vor genera peste 10% din vanzarile totale ale unui retailer. De exemplu, previziunile noastre arata ca pana in 2020, vanzarile Casino vor fi generate in proportie de peste 10% de catre canalele cash & carry si warehous, convenience & forecourt, in conditiile in care in prezent cea mai mare parte a vanzarilor sale se realizeaza in hipermarketuri si supermarketuri. Intelegerea si punerea in aplicare a unei strategii potrivite ca raspuns la shcimbarile pietei reprezinta cheia catre oportunitati, atat pentru retaileri cat si pentru furnizori. O buna colaborare intre cele doua parti ii va ajuta sa depaseasca momentele cruciale si sa mearga inainte”, precizeaza analistii Planet Retail. (sursa: planetretail.net)