Deloitte: Companiile de retail din Top 250 au inregistrat venituri totale de 4.350 miliarde de dolari in anul fiscal 2013/2014

Compania de cercetare Deloitte a publicat recent clasamentul anual al celor mai mari 250 de retaileri din lume, realizat dupa cifra de afaceri inregistrata in anul financiar 2013/2014.
Conform celei de-a 18-a editii a “Global Powers of Consumer Products”, cresterea cifrei de afaceri, globala, a principalilor retaileri s-a limitat la 4,1% in anul financiar mentionat, ca urmare a incetinirii cresterii economice la nivel mondial. Totusi, se observa ca peste 90% dintre cei 250 de retaileri inclusi in top au fost profitabili in anul financiar 2013/2014, iar profitul a crescut cu 3,4%. Cumulat, cei 250 de retaileri inclusi in raportul “Global Powers of Consumer Products: Embracing innovation”, au realizat in anul fiscal 2013/2014 o cifra de afaceri de 4.350 de miliarde de dolari.

Tema editiei din acest an are in centru inovatia si este ilustrata prin cinci tendinte majore in retail pentru 2015, tendinte care sunt modelate de schimbari care afecteaza in prezent pe piata:
1. Travel retialing – un trend care redefineste rolul pe care aeroporturile, garile etc. il au strategia comerciala a unei companii de retail.
2. Mobile retailing – comertul prin intermediul echipamentelor si implicit al aplicatiilor mobile, un business care se afla in crestere rapida, fiind de asteptat sa atinga vanzari de 640 de miliarde de dolari in cativa ani.
3. Faster retailing – totul trebuie sa fie “repede”: viteza cu care apar schimbarile in piata, viteza de reactie, viteza de a livra.
4. Experience retailing – are in centru experienta la cumparaturi: in prezent se ofera clientului nu numai marfa in sine, ci si emotie, divertisment, angajament.
5. Innovative retailing – raspunde factorilor disturbatori din piata prin propria creativitate perturbatoare.

Top 25 retaileri internationali
25retail1
Sursa: Deloitte, Global Powers of Retailing 2015: Embracing Innovation
e = estimare
g = cifra de afaceri bruta, publicata de companie
* Veniturile reflecta vanzarile en gros
** Veniturile reflecta vanzarile en gross si en detail

Articolul precedentCalin Clej va coordona platformele de Brand si Trade Marketing pentru bauturile PepsiCo din 12 tari
Articolul următorDOMO Retail va deschide al doilea magazin Pop-Up, la Giurgiu
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.