Categoriile non-food revin in atentia retailerilor. Auchan a inceput modernizarea si extinderea raioanelor cu produse nealimentare

Dupa o lunga perioada in care retailerii si-au orientat strategia catre dezvoltarea raioanelor de produse alimentare si in special a raioanelor fresh si ultra-fresh, se pare ca a venit momentul ca acestia sa-si indrepte atentia si catre categoriile „neglijate”, si anume cele de produse non-food.

Un exemplu in acest sens este retailerul francez Auchan, care recent a modernizat doua dintre hipermarketurile sale, unul din Sibiu si unul din Galati. Potrivit informatiilor oferite de companie, a fost modernizata in special zona de produse non-food, schimbarile fiind aplicate atat in ceea ce priveste repozitionarea raioanelor cat si extinderea gamei de produse.

“Pe o suprafata neta de vanzare de peste 6.000 de mp, Auchan Sibiu a remodelat zonele nealimentare din magazin pentru a oferi si mai multe produse adaptate nevoilor clientilor si un confort sporit la cumparaturi. Raioanele care au fost modernizate si repozitionate in magazin sunt: tehnologie, IT si comunicare, electronice si electrocasnice, menaj, textile, parfumerie si cel de produse pentru animelele de companie”, spun reprezentantii retailerului.

Raioanele de produse de tehnologie, electronice si electrocasnice a fost repozitionat, cel de produse de menaj repozitionat si extins cu noutati in gamele de textile de casa, accesorii de bucatarie, articole de gatit, in timp ce raionului de textile i s-a extins suprafata de vanzare cu peste 20%. Gama de produse, ce cuprinde peste 2.000 de articole, a fost regrupata in universuri pentru bebelusi, copii, dama si barbati.

Retailerul a regandit si zona de parfumerie, care a fost extinsa  cu noi game de produse in categoriile frumusete, intretinere par, igiena intima si parafarmacie, ajungand acum la peste  3.000 de articole.

Zona dedicata produselor pentru animalele de companie a fost regrupata si extinsa si ofera o gama specializata de mancare, accesorii, jucarii pentru catei, pisici, papagali si alte animale.

“Am remodelat complet zona de produse nealimentare oferind game marite de produse si cele mai bune preturi pentru a crea un magazin Auchan care raspunde cat mai bine nevoilor familiilor, dar si pentru a imbunatati, prin preturile practicate, puterea de cumparare a clientilor. Hipermarketul Auchan Sibiu  isi doreste sa fie specialistul alimentar de referinta, prin gamele alimentare largi, prin calitatea produselor proaspete, prin produsele locale si prin targurile si actiunile comerciale inovante“, a declarat Constantin Buznea, Director Hipermarket Auchan Sibiu.

In ceea ce priveste hipermarketul din Galati, retailerul a remodelat si modernizat urmatoarele zone: multimedia, electronice si electrocasnice; produse textile; articole sport; raionul auto; raionul de jucarii; universul casa si bricolaj, care a ajuns la o gama de peste 5.000 de articole.

Pe langa aceste raioane non-alimentare, in magazinul din Galati a fost extinsa si zona dedicata produselor eco, fara gluten, dietetice, din bucataria internationala.

Dupa finalizarea transformarii fostelor magazine Real, Auchan a demarat un adevarat proces de modernizare a magazinelor existente, atat la nivel layout cat si prin implementarea unor concepte de sine-statatoare, in galeria comerciala a hipermarketurilor, cum ar fi Drogheria Auchan – ce comercializeaza produse precum medicamente fara prescriptie medicala, dermatocosmetice, suplimente alimentare, aparatura medicala, produse de infrumusetare etc., si magazinele In Extenso – dedicate articolelor de imbracaminte sub marca proprie In Extenso.

Cele doua concepte au fost implementate atat in Bucuresti cat si in cateva hipermarketuri din tara, 3 drogherii (in Bucuresti, Constanta si Craiova) si circa 7 magazine In Extenso (Bucuresti Crangasi, Centrul Comercial Constanta Sud, Militari Bucuresti, Iris Cluj, Gavana Pitesti, Vitan Bucuresti si City Brasov).

Auchan a inregistrat in 2015 o cifra de afaceri de 4,44 miliarde lei, aproximativ 1 miliard de euro, in crestere cu aproape 18% fata de anul 2014. Potrivit datelor Ministerului de Finante, retailerul a inregistrat anul trecut un profit de 52,8 milioane lei, dupa doi ani consecutivi in care a inregistrat pierderi, in urma preluarii retelei de hipermarketuri Real.

Cel de-al 33-lea hipermarket Auchan a fost deschis in martie 2015, odata cu inaugurarea centrului comercial Coresi Shopping Resort din Brasov.

Articolul precedentAltex a finalizat modernizarea magazinului din Alba Iulia
Articolul următorSelgros deschide cel de-al doilea magazin al sau in format compact, la Alba Iulia
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.