Retailerul francez Carrefour a raportat crestere organica pentru al patrulea an consecutiv, sustinuta de performantele operatiunilor sale europene, o dovada clara a faptului ca strategia sa multi-channel da roade. Conform rezultatelor preliminare publicate, vanzarile aferente anului 2015 s-au ridicat la 86,3 miliarde euro, cresterea organica fiind de 3% fata de anul anterior.
In tara de origine, Franta, retailerul a inregistrat o crestere organica de 1,1%, in timp ce pentru operatiunile sale internationale (Europa, Asia si America Latina) a fost raportata o crestere organica de 4,5%, sustinute in special de Spania, Italia si America Latina.
In ceea ce priveste cel de-al patrulea trimestru din 2015, rezultatele Carrefour Franta au fost usor sub asteptari, cu o crestere organica de numai 0,2%, comparativ cu +1,6% in trimestrul al treilea. In pofida incercarilor de “reinventare” a hipermarketurilor, vanzarile like-for-like ale acestei divizii au scazut cu 0,7%, fata de o crestere de 0,7% in trimestrul anterior.
Rezultatele sugereaza ca pentru acest format sunt vremuri tulburi, desi oficialii companiei sustin ca vremea neobisnuit de calda din luna decembrie a influentat major vanzarile. Totusi, segmentul de hipermarketuri, desi este unul dintre cele mai mari canale de vanzare din Europa de Vest, se confrunta cu o crestere foarte lenta.
„Daca analizam cifrele, canalul de hipermarket si magazine mari va avea o rata anuala de crestere (CAGR) de aproximativ 2% in urmatorii 5 ani, comparativ cu o rata anuala de crestere de peste 6% pentru segmentul convenience si 5% pentru discounteri. Avem in fata vremuri dificile. Pentru anul acesta, va trebui sa se concentreze asupra unor strategii care sa atraga clientii in magazinele mari, si exista deja semne ca retailerul face deja progrese in aceasta privinta. Ca exemplu, acesta a deschis asa-numitele „hipermarketuri conectate” in Spania, Italia, Belgia si Franta. Strategia multi-channel va fi cuvantul de ordine pentru Carrefour in 2016”, spun analistii Planet retail.
Carrefour Franta a inregistrat, de asemenea, crestere organica lenta pe formatul convenience in cursul trimestrului al patrulea. Vanzarile pe acest canal au urcat doar cu 1,1%, comparativ cu 3% in trimestrul trei. Totusi, acest canal va ramane un obiectiv strategic pentru Carrefour, continuand extinderea pe formate mai mici sub brandurile Carrefour City, Contact si Express. otusi, per ansamblu, in anul 2015 rezultatele au fost bune: vanzarile organice pe hipermarketurilor au urcat cu 0,6%, ale supermarketurilor cu 1,9%, si pe canalul convenience cu 2,7%.
„Desi rezultatele de pe piata franceza si din Europa de Vest au fost impresionante si sugereaza ca a inceput sa atinga din nou performante la nivel european, fapt de care multi analisti se indoiau, inca nu este momentul ca retailerul sa se bucure, deoarece in pofida acestor rezultate promitatoare raman multe puncte „sensibile”, concluzioneaza analistii Planet Retail. (Foto: carrefour.com)