Carrefour Franta: Consumatorii, implicati in strategia de brand propriu

0
491

Grupul francez Carrefour isi reproiecteaza si isi imbunatateste metodele de testare a propriilor branduri, oferind consumatorilor un rol important in aprecierea calitatii acestor articole. Pana la sfarsitul lui 2012, aproape 5.000 de produse din gama Carrefour vor fi evaluate prin Carrefour Test Panel.

Prin noul proiect, retailerul incearca sa aduca inca o inovatie brandului propriu, de data aceasta prin prisma calitatii, implementand un proces de testare participativ, numit Carrefour Test Panel. Prin intermediul acestui panel, Carrefour abordeaza problema calitatii in mod diferit, oferind consumatorilor un rol central in dezvoltarea produselor sale. Este pentru prima data cand un retailer din Franta ofera consumatorilor sai oportunitatea de a testa, evalua si influenta o gama proprie.

Produse inspirate, testate si aprobate de consumatori

intern03In proiectul Carrefour Test Panel sunt implicate 15.000 de familii din intreaga Europa, care au misiunea de a evalua acasa produsele retailerului. Fiecare familie primeste un cos ce contine 10 produse, pentru testare, impreuna cu un chestionar. Familiile trebuie sa testeze toate produsele din cos, in cadrul activitatilor lor normale de zi cu zi si sa le evalueze in functie de mai multe criterii, de la lizibilitatea textului pe ambalaj, usurinta in deschiderea pachetului si utilizarea articolului, pana la aprecieri olfactive si gustative. Dupa primirea chestionarelor completate de catre consumatori, Carrefour va analiza rezultatele pentru fiecare produs in parte, apoi, dupa caz, va aduce imbunatatiri produsului sau ambalajului, daca acestea nu au primit un punctaj mare.
Din luna septembrie, aproximativ 400 de produse (alimente, produse de ingrijire personala si produse de curatare) care au fost deja supuse testarii vor fi introduse in magazine. Acestea vor fi usor de recunoscut la raft, datorita noilor ambalaje si logo-ului „Inspires, testes et approuves par le Panel Test Carrefour” – „Inspirate, testate si aprobate de Panel Test Carrefour”. Oficialii companiei afirma ca pana la sfarsitul lui 2012, circa 5.000 de produse din gama Carrefour vor fi fost deja testate si re-testate prin intermediul acestui panel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here