Sanatate, wellness, tehnologie, convenience si rasfat sunt cuvintele-cheie care stau la baza proiectelor de inovare din acest an. Agentia de cercetare Canadean a identificat nu mai putin de 10 tendinte care vor influenta pe termen mediu industria bunurilor de larg consum.
- Proteine de origine vegetala, nu animala. Proteinele au fost superstaruri in industria alimentara mult timp, insa analistii Canadean sunt de parere ca in viitorul apropiat vanzarile de produse care contin proteine de origine vegetala vor creste, acest trend fiind puternic sustinut de un grup din ce in ce mai „activ” in ultima perioada, anume sportivii vegetarieni. Astfel, este de asteptat ca vanzarile de astfel de produse sa inceapa sa creasca din acest an.
- Grasimile, din nou in atentie. Sustinatorii sanatatii vin si pleaca in industria alimentara, iar in ultimul deceniu cel mai mare „inamic” din industrie este reprezentat de… grasimi. In prezent, grasimile au ajuns sa fie promovate ca un ingredient de sustinere a starii de sanatate in categorii unde nu ne-am astepta, cum ar fi apa imbuteliata. Apa functionala FATwater, lansata la inceputul acestui an in Statele Unite ale Americii, contine un lant mediu de trigliceride derivate din uleiul de nuca de cocos.
- Consumul de soft drinks, in crestere. Produse preferate de cei care nu consuma bauturi alcoolice precum bere, vin sau bauturi spirtoase sau “alcopops” (bauturi alcoolice aromatizate de tipul cocktailurilor gata-preparate), bauturile carbogazoase sunt “pe val” in 2016.
- O noua rutina de ingrijire personală. Rutina de ingrijire personala a devenit din ce in ce mai detaliata si specifica, in functie de momentul din zi, loc sau eveniment, astfel ca inovatiile din aceasta categorie vor redefini piata produselor de ingrijire. Tendinta consumatorilor mai tineri de a schimba stiluri sau chiar aspectul in functie de momentele din zi ofera companiilor din acest segment multuiple oportunitati de inovare.
- Alimentele care se pot… bea. In ultima perioada au fost dezvoltate produse precum pudra de arahide ce poate fi transformata in bautura, inovatie extinsa in alte categorii precum supe, astfel incat diferenta dintre supe si piureuri, fie ele din fructe sau legume, a ajuns sa fie nesemnificativa, sugerand ca acest concept, de „hrana baubila” poate reprezenta o tendinta a timpurilor noastre.
- „Mic este frumos”. „Mare” nu este ceea ce a fost. Consumatorii au inceput sa prefere branduri si produse de la companii mai mici. Se observa ca acestia cauta produse noi, ce provin de la companii mai mici, din dorinta de a evita articolele produse in masa sau excesiv procesate.
- Generatia OMG 2.0. Organismele modificate genetic (OMG-uri) au reprezentat un magnet pentru controverse inca de cand au aparut. Insa, o viata mai lunga la raft, deseuri alimentare mai putine, precum si o utilizare mai eficienta a resurselor naturale au dus la o generatie „verde” a noilor produse OMG.
- Atractia catre acru. In ceea ce priveste preferinta pentru o anumita aroma, se observa o preferinta din ce in ce mai mare a consumatorilor pentru gustul acru. Aceasta aroma poate fi trendul predominant in mancaruri si bauturi, dominand in mai multe produse, de la dulciuri si bere pana la legume.
- Indulgenta permisiva. Multi consumatori tin diete, fie din motive de sanatate, fie ca vor sa slabeasca sau sa se mentina la o greutate corporala optima. Din acest motiv, multi se simt vinovati cand “incalca” dieta, consumand produse nerecomandate regimului alimentar ales. Insa, acum exista o solutie pentru aceasta “problema”: adaugarea ingredientelor de tip “sanatos” sau “better for you” in produsele ce nu ar trebui consumate sau consumate moderat in cazul dietelor.
- Produse de infrumusetare anti-poluare. Inovatiile in categoria produselor de ingrijire a pielii si parului au adus in prim plan ideea de a lupta impotriva poluarii din mediul urban. Ne putem astepta sa vedem chiar solutii specifice de ingrijire a pielii, adaptate pentru poluarea aerului din interior sau din exterior.