Divizia de Quick Commerce (pe scurt Q-Commerce) a companiei Glovo România continuă să înregistreze o creștere puternică, iar București crește mai repede decât orice alt oraș european comparabil din punct de vedere al volumului de comenzi generate, a anunțat astăzi Bogdan Meica, Head of Q-Commerce România, într-un eveniment de presă dedicat prezentării rezultatelor și obiectivelor companiei pe piața din România.
Sub umbrela a ceea ce denumim Q-Commerce există trei verticale importante. Prima dintre ele este cea de Grocery, respectiv cumpărături din lanțurile consacrate de supermarketuri, iar Glovo are parteneriate, în România, cu cinci rețele de retail importante: Penny, Auchan, Kaufland, Carrefour și Mega Image.
Bogdan Meica, Head of Q-Commerce România, spune că aceasta este una dintre cele mai dinamice verticale. Top trei parteneri ai companiei Glovo România provin din grocery retail, iar vânzările lor anuale au depășit 100 milioane de euro.
La nivel global, respectiv în toate piețele în care este prezent Glovo, Q-Commerce este deja un business de peste un miliard de euro anual, înregistrând o creștere de 39% anul trecut.
„În România, suntem în anul șapte, accelerarea continuă. Creșterea nu vine dintr-un singur oraș, este uniformă în toată țara, avem undeva de 26% creștere de la un an la altul a comenzilor în volum. Totuși, cele mai mari creșteri se înregistrează în București (34,3%), Iași (32,5%) și Constanța cu 23,8%. Pe lângă creștere, în tot acest timp, cred că am demonstrat că modelul de business în sine va rezista. De șapte ani suntem într-o expansiune continuă, avem peste 40% creștere anuală atât în volum cât și în valoare și o frecvență în creștere a tuturor utilizatorilor de Q-com. Avem peste 500 de parteneri locali și peste 4.000 de locații active ale acestor parteneri. Top trei parteneri au generat vânzări, doar prin Glovo, de peste 100 de milioane de euro anual și unul dintre retailerii cu care colaborăm are în aplicația noastră un sortiment de peste 30.000 de articole„, a subliniat Bogdan Meica.
O altă dinamică interesantă ține de faptul că utilizatorii Glovo se arată din ce în ce mai deschiși la a comanda și alte categorii, în afară de alimente, iar aici reprezentantul companiei a punctat a doua verticală a Q-Commerce, respectiv retailul non alimentar.
„Aici vedem evoluții interesante, inclusiv la nivel de oraș, aș putea să exemplific Cluj și Timișoara unde categoria de produse non food crește mai repede decât zona de food, dar per total în România vedem o creștere echilibrată. Tracțiunea este deja dovedită, iar asta ne arată că utilizatorii aplicației Glovo au acceptat propunerea inclusiv pe zona de non food„, a mai subliniat Meica, Head of Q-Commerce România.
Vârsta medie a persoanelor care comandă frecvent produse grocery sau non food este de 35 de ani, mare majoritate familii, așa se explică și faptul că numărul mediu de persoane acoperite de o comandă este de 2.8.
Ce caută consumatorii în groceries?
Pentru categoria de retail alimentar, cea mai mare creștere este înregistrată în segmentul ready to eat și ready to cook, respectiv produse fresh cât și congelate. Foarte interesantă este și categoria de produse Healthy & Bio unde vorbim atât de produse precum fructe și legume convenționale și bio,cât și de lactate cu toate sub-segmentele. Produsele alimentare pentru dietele speciale realizează, de asemenea, vânzări în creștere. „Totodată, vedem dinamici interesante pentru produsele premium, dar și private label, mai ales în ultima vreme. Ne așteptăm ca în perioada următoare, cererea de produse private label din portofoliul retailerilor să crească, mai ales în categoria produselor alimentare de bază. Pentru mine, cea mai interesantă dinamică este în categoria de baby, unde vorbim strict de zona de food și produse cosmetice. Este o explozie de căutări într-un canal nu este este tradițional privit oportun pentru asta”, a mai declarat Bogdan Meica.

În verticala de non food, o dinamică bună au produsele comandate din farmacii, produsele pentru animale, beaty și sport & outdoor. Pentru ultimele două categorii, rata de adopție este una foarte puternică.
Alte concluzii
- Glovo oferă utilizatorilor și posibilitatea de a planifica livrarea în intervale de 30 de minute. Totuși, 97% dintre utilizatori preferă livrarea imediată. „Din punctul nostru de vedere, în momentul în care câștigi urgența, poți să câștigi oricare categorie ce vine ulterior”.
- Glovo este un motor de creștere pentru partenerii atrași în acest marketplace. Peste jumătate din partenerii companiei au reușit o creștere a vânzărilor cu mai mult de 50% în ultimul an.
- Unul din doi utilizatori ai aplicației Glovo, nu a testat Q-Commerce. Acesta din urmă rămâne așadar o oportunitate de creștere pentru Glovo. Compania vede un potențial de creștere a ratei de penetrare pentru Q-Coomerce cu peste 30 de puncte procentuale.
- Investițiile constante sunt direcționate către dezvoltarea infrastructurii tehnologice, marketing și publicitate, dar și către fidelizarea și creșterea gradului de loializare a clienților.
- Segmentarea diviziei de Q-Coomerce pe cele trei sub-divizii: retail alimentar (60%), 20-25% retail non food, iar restul retaileri independenți. În următorii cinci ani, compania prognozează o reechilibrare a balanței între retailul alimentar și cel non food.
- Horeca rămâne cea mai importantă industriei în business-ul Glovo România, cu o pondere de circa 70% din cifra de afaceri.
„Ambiția noastră pentru România este să creștem de cinci ori business-ul față de unde suntem acum, până în 2030” – Bogdan Meica, Head of Q-Commerce România.
Top trei piloni care vor susține această creștere a diviziei de Q-Commerce până în 2030 sunt: categoria non food, creșterea ratei de penetrare a ceea ce înseamnă e-grocery în piața din România și îmbunătățirea experienței utilizatorilor, de la experiența în aplicație până la ușa clientului.
Ca direcție strategică, Glovo își dorește să colaboreze cu absolut toți retailerii grocery din România, fiind în discuții în acest moment cu mai mulți potențiali parteneri.





















