Festivalului Vinului Moldovenesc de la București, câteva cifre cheie

În week-endul 13-14 septembrie a avut loc în București cea de-a cincea ediție a Festivalului Vinului Moldovenesc, la care au fost prezente 50 de crame din Republica Moldova, toate cu amprentă și pe piața din România, conform declarațiilor organizatorilor.

Potrivit acestora, evenimentul a reunit peste 40.000 de vizitatori, pe parcursul celor două zile, publicul având ocazia să descopere vinuri și spumante din portofoliul producătorilor moldoveni, alături de divin, băutura tradițională cunoscută și ca vin ars. Cramele au adus în fața publicului atât vinuri premiate internațional, inclusiv cu aur, cât și noutăți în ediții limitate. Experiența a fost completată de degustări ghidate de sommelieri, activități pentru copii și momente de gastronomie tradițională.

Au fost cumpărate mii de carduri de degustări și au fost degustate peste 25.000 de pahare de vin, aproape dublu față de anul trecut. Expozanții au vândut peste 11.000 de sticle de vin, spumant și divin. Peste 400 de sortimente de vin au fost disponibile pentru degustare și achiziție

„România revine pe primul loc în exporturile noastre de vinuri îmbuteliate, ca urmare a tarifelor vamale suplimentare existente pe piața SUA care ocupase în 2023 acest loc unu. Anul trecut, am exportat 10 milioane de litri de vin în România, iar tendința rămâne una de creștere și în primele șase luni ale anului 2025. Vinurile seci și spumantele înregistrează performanțe tot mai bune în România, ne bucurăm să vedem că obiceiurile de consum se schimbă, iar piața se orientează tot mai mult către produse premium. Suntem foarte atenți la trendurile și oportunitățile din piața românească și vom veni în curând cu o serie de proiecte în linie cu aceste tendințe de consum. Lucrăm asupra unei identități noi a spumantului din Republica Moldova” a declarat Directorul ONVV, Ștefan Iamandi, pentru Modern Buyer.

Vinul produs în Republica Moldova este exportat în peste 70 de țări, exporturile reprezentând 90% din volumul total produs. În ultimii 9 ani, vinul moldovenesc a câștigat peste 8.000 de medalii la nivel internațional. Doar în 2024, mai mult de jumătate dintre distincțiile obținute au fost medalii de aur.

 

Articolul precedentBogdan Meica, Glovo: Top trei parteneri sunt din grocery retail, iar vânzările lor anuale au depășit 100 milioane de euro
Articolul următorSistemul Coca-Cola aniversează 30 de ani de producție la Timișoara printr-o investiție de cinci milioane de lei într-un parc fotovoltaic
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.