Babătă, Cafea Fortuna: „Căutăm să construim o echipă performantă, care să susțină dezvoltarea prezenței noastre în canalul IKA”

0
472

Cafea Fortuna, companie care împlinește în acest an 25 de ani de afaceri în România, vizează o creștere a prezenței și implicit a performanțelor obținute în canalul IKA. Este doar unul din motoarele de creștere pe care mizează producătorul român de cafea, aflat de mai mulți ani în top cinci vânzări în retail, la nivel național. Pentru atingerea tuturor obiectivelor anului 2018, Cafea Fortuna a demarat și un proces de reconstrucție și întărire a forței de vânzări, cu impact în creșterea numărului angajaților din această divizie.

Potrivit datelor oficiale disponibile pe site-ul Ministerului de Finanțe, Cafea Fortuna a încheiat 2017 cu un avans de 7,3% al afacerilor, depășind pragul de 37 de milioane de euro (171 milioane de lei). O pondere de peste 60% din această cifră este reprezentată, astăzi, de comerțul tradițional, un canal de vânzare în care brandurile din portofoliul Cafea Fortuna au o prezență foarte bună, la nivel național.

„Consolidare este cuvântul de ordine pentru 2018 în ceea ce privește comerțul tradițional. Avem parteneriate solide cu peste 30 de parteneri de distribuție din toate regiunile țării cărora le oferim cu adevărat o soluție de business. Pentru noi, un parteneriat înseamnă un preț corect, transparență, încredere, un câștig solid și, desigur, programe de trade marketing dedicate micilor comercianți. Acest canal de distribuție rămâne pentru noi unul în care ne-am consacrat, în care am crescut, de la an la an. Fortuna Rendez-Vous măcinată (250 g) se situează în top trei cele mai bine vândute branduri de cafea în comerțul tradițional, iar strategia noastră este să rămânem un partener solid al distribuitorilor și implicit al micilor comercianți”, a subliniat Marius Babătă, General Manager, Cafea Fortuna.

Tot pe segmentul comerțului tradițional compania își dorește o îmbunătățire a performanței în toate regiunile țării. „În Moldova și în Ardeal avem încă o prezență relativ modestă pe rafturile micilor comercianți. Există câteva regiuni în care putem să fim mai bine reprezentați, unde putem să creștem businessul nostru, iar în 2018 lucrăm și la acest capitol” a mai spus Babătă.

Pentru a doua parte a anului, echipa de management își dorește o creștere a afacerilor și parteneriate solide și în retailul modern, unde brandurile producătorului român au potențial de creștere, atât din punctul de vedere al prezenței la raft, cât și al performanțelor în vânzări. „Este una dintre provocările anului în curs, iar pentru atingerea acestui obiectiv lucrăm pe mai multe planuri. Una dintre direcțiile strategice pe care ne-am concentrat este reconstrucția și întărirea forței de vânzări. În ultimele luni, numărul oamenilor din această divizie a crescut 20-25%. Căutăm să construim o echipă performantă, care să susțină dezvoltarea prezenței noastre în segmentul IKA. În paralel, vrem să punem la punct programe complete de trade marketing dedicate marilor rețele de retail care să includă plasări secundare, standuri de prezentare, activități de sampling ș.a. Vrem să fim un partener flexibil și să ne așezăm la masa discuțiilor cu retailerii internaționali și locali pentru a găsi împreună soluțiile potrivite fiecărui format de magazin”, precizează Directorul general al companiei.

Un pilon esențial al creșterii îl reprezintă în continuare promovarea produselor, cafeaua măcinată fiind categoria către care va fi direcționată o mare parte din investiția bugetată de companie pentru 2018 în comunicare. Nu în ultimul rând, compania pregătește noi lansări de produse și pentru anul în curs, cum ar fi în categoria de cafea boabe.

Pe fondul proiectelor mai sus menționate, Cafea Fortuna, cel mai mare business românesc din industria cafelei, speră ca în 2018 să își mențină ritmul de creștere din anul anterior.

Cafea Fortuna operează brandurile Fortuna Rendez Vous (100% arabica, măcinată, boabe și instant, disponibilă în diverse variante de gramaj), Fortuna Crema (cafea măcinată și boabe) și Fortuna Meridian (arabica, cafea boabe).

Compania operează pe o piață extrem de competitivă, estimată la circa 350 de milioane de euro anual, conform datelor Euromonitor, în care, în topul preferințelor consumatorilor conduc detașat cafeaua ambalată, gata măcinată, urmată de cea boabe.