Arcadie Tantuc, Grupul de magazine Basarabia: “Planurile pe termen mediu vizeaza deschiderea a 4-5 magazine in fiecare sector al Capitalei”

Arcadie Tantuc, un antreprenor din Republica Moldova stabilit in Romania in 2005, a pus pe picioare un business propriu in comert, reusind sa deschida patru magazine in tara noastra, sub brandul Basarabia. Primul dintre acestea a fost deschis in 2014, in Braila, conceptul initial fiind de magazin specializat in vanzarea de vinuri din Republica Moldova. Ulterior, Arcadie Tantuc a decis sa dezvolte conceptul atat prin extinderea sortimentatiei cat si prin expansiunea in teritoriu. Primul pas in aceasta directie a fost facut in 2016, prin deschiderea a doua magazine sub brandul Basarabia in Bucuresti, cu o sortimentatie mult mai variata, de la vinuri si diverse bauturi spirtoase pana la dulciuri si conserve. “Am decis ca vreau sa locuiesc aici si sa ma ocup cu comercializarea produselor noastre, din Moldova, sa le cunoasca toata Romania. Am inceput cu vinuri, pentru ca tara noastra este cunoscuta prin vinuri, prin tehnologia vinului, si am ales initial un oras mai mic, pentru a testa piata. Anul trecut, am considerat ca este momentul sa trecem la nivelul urmator si am deschis si in Bucuresti”, spune Arcadie Tantuc. Planurile sale pe termen mediu sunt ambitioase, vizand continuarea expansiunii pana la un total de 30 de magazine, atat in Capitala, cat si in alte orase importante din tara.

De la cateva vinuri, la o sortimentatie de peste 800 de produse

Interesul romanilor pentru produsele traditionale de peste Prut nu este nou, vinurile si coniacurile moldovenesti fiind prezente pe piata noastra de multi ani si bucurandu-se de mare apreciere in randul consumatorilor. Indentificand potentialul acestei nise de piata, Arcadie Tantuc a decis sa faca un prim test in 2014, prin deschiderea unui magazin specializat, Vinurile Basarabiei, in Braila. Vinurile, de la producatori precum Cricova, Purcari, Chateau Vartely, Ungheni Vin, Castel Mimi etc., si divinurile moldovenesti au avut succes, iar clientii au cerut si alte produse, cum ar fi bomboane Bucuria sau alte dulciuri, drept urmare s-a luat in calcul si “testarea” Capitalei, cu un concept extins si cu un nou nume. Primul astfel de magazin a fost deschis anul trecut in zona Pipera, urmat de un al doilea pe Stefan cel Mare, si de un al treilea, la inceputul lui 2017, pe acelasi bulevard.

“Am plecat la drum numai cu vinuri, dar odata ce am avut cerere si pentru alte produse ne-am hotarat sa extindem, incet-incet, sortimentatia. Astfel, am inceput sa aducem bomboane Bucuria, foarte cunoscute si apreciate, si in Moldova si in Romania, iar in prezent, magazinele Basarabia au ajuns sa comercializeze o gama variata de circa 800 de produse, de la vinuri, divinuri (coniacuri) si vodca pana la bomboane, jeleuri, biscuiti, turta dulce etc., dar si conserve de peste, icre sau pate”, detaliaza Arcadie Tantuc.

Bomboanele si vinurile, cele mai vandute

In prezent, sortimentatia magazinelor este constituita majoritar din dulciuri, peste 600 de articole apartinand acestei categorii.

“Avem bomboane atat din Republica Moldova, cat si din Ucraina. Cele mai multe apartin binecunoscutului producator Bucuria, insa avem si de la producatori mai mici, cum ar fi brandul Te Ador, cu produse realizate din ciocolata belgiana neagra. Pe langa bomboane, avem si alte dulciuri cum ar fi biscuiti, fursecuri, napolitane, turta dulce, sau un desert traditional numit zefir – un fel de bezea umpluta cu gem de fructe. Intentionam sa aducem curand pufuleti dulci sau pufuleti cu surprize. De asemenea, avem in plan sa mai aducem muraturi si compoturi de fructe, iar la vara vom aduce inghetata si bere, atat din Moldova cat si din Rusia si Ucraina. Tot anul acesta vrem sa aducem si jucarii, cum ar fi papusi din seria de desene animate Masha si ursul, sau papusi matrioska “umplute” cu bomboane”, spune reprezentantul lantului de magazine.

Planuri de viitor: Un total de 30 de magazine in cele mai importante orase

In momentul de fata, reteaua de magazine Basarabia numara patru unitati, unul in Braila si trei in Bucuresti, cel de-al treilea din Capitala fiind deschis la inceputul acestui an. Potrivit lui Arcadie Tantuc, planurile aferente anului in curs vizeaza dublarea numarului de magazine, pentru moment tot in Bucuresti.

“Pana la finalul anului vrem sa mai deschidem cel putin inca patru magazine. Deocamdata, acestea vor fi amplasate tot in Bucuresti, iar apoi, de anul viitor, ne vom indrepta atentia si catre alte orase. Orasele pe care le vizam sunt cele mai mari, cum ar fi Cluj, Constanta, dar si orase mai mici, precum Brasov sau Buzau. Avem planuri ambitioase pe viitor, ne-am propus sa deschidem cate 4-5 magazine in fiecare sector al Capitalei, iar per total vizam o retea cu circa 30 de magazine in cele mai importante orase din tara. As putea spune ca ne dorim ca in urmatorii 5 ani Bucurestiul sa fie “plin” de magazinele noastre”, concluzioneaza Arcadie Tantuc.

Articolul precedentProfi, prezent in 270 de localitati
Articolul următorProducatorii care inchiriaza paleti, scutiti de plata contributiei pentru ambalajele tertiare din lemn
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.