Anuga 2017 − participarile romanesti au depasit faza de pionierat

0
493
Roberta Straub, Reprezentanta Koelnmesse in Romania si Moldova

La Anuga 2017, pavilioanele nationale au fost organizate in sectiunile Anuga Bread&Bakery, Fine Food, Meat si Organic. Toate aceste participari s-au distins datorita individualitatii produselor expuse: de la Bread & Bakery pana la Organic, produsele romanesti au fost potentate si de brandul de tara – spune Roberta Straub, Reprezentanta Koelnmesse in Romania si Moldova.

Prin ce a diferit, semnificativ, aceasta editie a targului Anuga 2017, de editiile precedente?

In primul rand, vorbim de un numar record de expozanti in anul 2017. A 34-a editie a targului a reunit 7.400 de expozanti din 107 tari si 165.000 de vizitatori din alte 198. Anuga este, intr-adevar, cea mai importanta platforma pentru industria alimentara mondiala si locul de intalnire cel mai important al specialistilor din bransa. La nivelul manifestarilor paralele as aminti show-ul Anuga Culinary Stage, unde am avut pentru prima data o prezenta romaneasca prin spectacolul culinar oferit de firmele romanesti Karpaten Meat Siebenbuergen SRL si Cosm-Fan Carmangerie SRL. Sub titlul „A bite of Transilvania”, prezentarea s-a bucurat de un real succes in randul vizitatorilor. Foarte importante au fost si E-Grocery Congress@Anuga 2017 organizat pentru prima data, precum si iFood Conference tinuta anul acesta sub motto-ul ”Discovering megatrends in food”. Aceste conferinte si prezentari sunt extrem de importante pentru bransa, deoarece Anuga este locul in care producatorii si cumparatorii vin in contact direct si pot defini tendintele in domeniul alimentar.

Cum apreciati prezenta producatorilor romani in cadrul acestei expozitii?

Anul acesta am avut o participare romaneasca de exceptie, avand in vedere numarul firmelor romanesti care au expus la Anuga, dar si suprafata de expunere in crestere cu peste 30%. Este o tendinta pozitiva, desigur, dar apreciem ca este in continuare loc de crestere, tinand cont de calitatea produselor romanesti si diversitatea lor. Remarcam pe langa standurile nationale organizate in colaborare cu Ministerul de resort si asociatia APAR si standurile individuale ale unor renumite firme romanesti: Alka Trading, Badster Energy, Betty Ice, Boromir, Croco, Derpan, European Drinks, European Food, Marcel SRL, Natural, Optimeat, Redis Market, Romega Industry, Scandia. Este salutara decizia multora dintre expozanti de a expune individual la Anuga si de a intra in concurenta directa pe plan international. De altfel, cresterea semnificativa a venit din partea participarilor individuale. Asa cum aminteam, anul acesta au fost doua firme romanesti care au facut parte din programul Anuga Culinary Stage 2017. In timpul targului am purtat discutii cu expozantii romani care si-au manifestat interesul fata de Anuga Culinary Stage. Sunt convinsa ca anul acesta a fost doar debutul si ca vor urma si alte participari in fata publicului international.

Dintre producatorii si distribuitorii romani prezenti la targ, s-a distins cineva?

Avand in vedere ca firmele romanesti au participat in cinci din cele zece sectiuni ale targului (Fine Food, Bread&Bakery, Meat, Organic, Drinks) este greu de facut o apreciere obiectiva privind participarile lor avand in vedere diversitatea. In schimb, nu pot sa nu remarc designul si calitatea constructiei standurilor expozantilor romani, fara nicio exceptie. Incepand cu pavilioanele nationale care au adus o noua imagine de participare la Anuga, pana la standurile individuale cu un design remarcabil, participarile romanesti au depasit faza de pionierat. Este extrem de important ca produsele expuse sa fie sustinute de un design de stand deosebit pentru a atrage distribuitorii internationali, mai ales cand este vorba de o prima participare individuala.

Care au fost reusitele participarii romanesti si care au fost neajunsurile?

Tragand linie, as putea spune ca vorbim de reusite si mai putin de neajunsuri. Este una dintre editiile Anuga in care lucrurile au curs oarecum firesc, majoritatea firmelor avand deja multa experienta, atat in participarile individuale, cat si in cele de grup. Fiecare participare la Anuga este o experienta in sine, pe care o recomandam celor care vor sa intre in competitia internationala.

Totusi, aveti recomandari pentru participantii romani, care vor sa se pregateasca mai bine pentru viitoarea editie, din 2019?

Recomandarea noastra este de pregatire a prezentei la targ cu mult timp inainte de inceperea lui. Este esentiala inceperea pregatirii cu cel putin sase pana la opt luni inainte: rezervarea transportului, cazarii, invitarea partenerilor vechi si identificarea celor noi pentru a-i invita − sunt doar cateva bune practici.

Sunteti un specialist obisnuit cu solutiile inovatoare prezentate ani de-a randul la targul de la Köln, probabil ca este greu sa va surprinda ceva. Totusi, unde ati intalnit cele mai inedite produse, anul acesta?

Produsele care m-au impresionat au fost cele expuse in cadrul show-lui Anuga Trend Zone prezentat de Innova Market Insights. Au fost expuse peste 200 de articole din intreaga lume si trebuie sa recunosc ca spatiul destinat lor devenise neincapator datorita interesului publicului. Vor fi cu siguranta produsele pe care le vom gasi in scurt timp in magazine si care vor deveni practici alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here