Altex vizeaza o crestere 15% a cifrei de afaceri in 2016 si ia in calcul extinderea pe piete externe, incepand cu 2017-2018

0
392

Retailerul electro-IT Altex, prezent pe piata romaneasca de 23 de ani, a raportat o cifra de afaceri de 433 milioane de euro in 2015, in crestere cu 30% fata de anul anterior, cand aceasta a fost de 322 milioane de euro. Grupul inglobeaza doua branduri importante in piata de retail electro-IT, Altex Retail si Media Galaxy Retail.
Conforma declaratiilor reprezentantilor companiei, 2015 a fost cel mai bun an de la infiintare, printre factorii care au contribuit la cresterea cifrei de afaceri numarandu-se scaderea TVA, cresterea salariilor si cresterea pietei imobiliare. Pentru anul in curs, Dan Ostahie, CEO Altex Romania, estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de circa 10-15%, iar in ceea ce priveste extinderea retelei sunt planificate intre 5 si 10 magazine. De asemenea, proprietarul Altex intrevede oportunitati de extindere in tarile vecine, insa nu mai devreme de 2017-2018.
Compania a incheiat anul 2015 cu un total de 109 magazine, 92 sub brandul Altex si 17 Media Galaxy, cumuland o suprafata de vanzare de circa 120.000 mp. In ceea ce priveste volumul vanzarilor, retailerul vinde aproximativ 20.000 de produse zilnic, o pondere de 20% din acestea fiind detinuta de tranzactiile realizate online. Conform reprezentantilor companiei, online-ul reprezinta un pilon foarte important, de aceea se mizeaza pe o strategie multi-channel, ce imbina serviciile oferite in oline cu cele oferite in offline, cum ar fi “rezerva online, ridica din magazin”. In scopul imbunatirii acestor servicii, retailerul va introduce anul acesta si posibilitatea ca produsele achizitionate online sa poate fi schimbate sau returnate in magazine.

“Anul 2015 ne-a ajutat sa realizam ca putem genera traiectoria viitorului in directii de business solide, chiar daca ne regasim intr-un context economic imprevizibil. Ca specialisti in domeniu, avem capacitatea de a anticipa cerintele retailului de maine. Know how-ul castigat in peste doua decenii reprezinta sursa de inspiratie pentru companie, ceea ce ne obliga la o investitie continua in oameni, prin atragerea si dezvoltarea de valori”, au declarat reprezentantii Altex.

Conform companiei de cercetare GfK, vanzarile de echipamente electro-IT de pe plan local s-au situat anul trecut la aproximativ 2,3 miliarde euro, aproape de nivelul inregistrat in 2008 (circa 2,5 miliarde de euro). Daca avansul se va mentine si in 2016, piata va depasi nivelul din 2008.

Tendinte in piata de retail electro-it in 2016
– Crestere estimata pentru piata (conform GfK) – 10-15%
– Crestere a vanzarilor de electrocasnice cu specificatii superioare (conform GfK) – 20%
– Cresterea categoriilor de TV, smartphone-uri, electrocasnice built-in si echipamente divertisment
– Consumatori din ce in ce mai bine informati in legatura cu produsele pe care doresc sa le achizitioneze smart shoppers
– Clientii vor cauta solutii complete, care sa permita interconectarea informatiilor din mediul online si offline
– Dezvoltarea de noi aplicatii mobile care sa imbunatateasca experienta de cumparare
– Pondere inca crescuta a achizitiilor facute online
– Decizii de cumparare bazate din ce in ce mai mult pe valoarea adaugata a produselor, in raport cu nevoile consumatorilor si preturile practicate, si mai putin doar in functie de promotii