Afacerile grupului Hornbach au crescut cu 4% in primul semestru al anului

Grupul german Hornbach a inregistrat in prima jumatate a exercitiului financiar 2015/2016 (1 martie – 31 august 2015), o cifra de afaceri in crestere cu 4%, ajungand la 2.054,6 milioane euro. Rezultatul operational consolidat (EBIT) dupa sase luni a ajuns la 151,1 milioane euro, aproape de valoarea anului precedent, cand s-a situat la 154,0 milioane euro. De asemenea, in prima jumatate a anului, rezultatele dupa achitarea dobanzilor si impozitelor au fost mai mari fata de anul precedent.

„In al doilea trimestru al exercitiului financiar 2015/2016 afacerea noastra s-a dezvoltat intr-un mod foarte imbucurator. Cifra de afaceri si veniturile au depasit semnificativ valorile din anul precedent. Am obtinut aceasta crestere in toata reteaua noastra de locatii din Europa. In cele mai multe tari continuam sa crestem mai mult decat piata de bricolaj si, de asemenea, sa ne majoram cota de piata“, a declarat Albrecht Hornbach, Presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Holding AG.

Cifra de afaceri a Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul – DIY) a crescut, in prima jumatate a anului, cu 4,2 procente, ajungand la 1.933,4 milioane euro. Cifrele de afaceri raportate la suprafata si la efectele variatiei cursului de schimb valutar in sub-concernele Baumarkt AG au crescut, in primele sase luni ale exercitiului financiar 2015/2016, cu 1,3 procente.
In Germania cifra de afaceri raportata la suprafata a crescut cumulat cu 0,6 procente, dupa un salt de 8,9 procente in perioada similara a anului precedent.
Cifrele de afaceri raportate la suprafata si la efectele variatiei cursului de schimb valutar in restul Europei au inregistrat in prima jumatate a exercitiului financiar 2015/2016, cu o crestere de 2,3 procente, o dinamica mai puternica decat la nivel national.
Componenta internationala a cifrei de afaceri a sub-concernului Hornbach Baumarkt AG a fost in final de 42,3 procente. Dupa deschiderea a trei magazine de bricolaj, Hornbach opera, la data de 31 august 2015, la nivelul Europei, 149 de locatii DIY, dintre care 99 in Germania.

Si in sub-concernul Hornbach Baustoff Union GmbH, care se axeaza pe necesitatile clientilor profesionali din sectoarele principale si secundare din industria constructiilor si ale clientilor privati, ritmul de dezvoltare al afacerii in prima jumatate a exercitiului financiar 2015/2016 a inceput sa creasca. Dupa scaderea usoara din primul trimestru, cifrele de afaceri din cele 26 de magazine de materiale de constructii au crescut cumulat, dupa sase luni, cu 0,5 procente, ajungand la 120,2 milioane euro.

Veniturile grupului Hornbach au avut, per ansamblu, o evolutie pozitiva in prima jumatate a anului. Rezultatul operational consolidat (EBIT), care a atins, cumulat, 151,1 milioane euro, a fost cu doar 1,9 procente, respectiv 2,9 milioane euro, mai mic decat valoarea anului precedent, care a fost de 154,0 milioane euro, dupa ce diferenta in primul trimestru fusese de 11,4 milioane euro.

Pentru intreg exercitiu financiar 2015/2016, conducerea Hornbach Holding AG urmareste pentru concern atingerea unei cresteri a cifrei de afaceri cu circa 5 procente, precum si o cifra EBIT apropiata de nivelul exercitiului financiar 2014/2015.

In luna iulie a.c., actionarii societatii au decis schimbarea Hornbach Holding AG in forma juridica a unei societati in comandita pe actiuni (KGaA). In urma modificarii formei juridice, societatea va purta denumirea de Hornbach Holding AG & Co. KGaA. La Bursa va exista, pe viitor, un singur tip de actiuni, si anume actiunile nominale cu drept de vot ale KGaA. Inregistrarea modificarii formei juridice in Registrul Comertului si cotarea ulterioara la Bursa a actiunilor nominale KGaA este planificata sa aiba loc in octombrie 2015.

In Romania Hornbach detine 5 magazine (Bucuresti – 3, Tmisoara si Brasov cate unul), iar luna aceasta urmeaza sa deschida cea de-a 6-a unitate la Sibiu, intr-o fosta locatie OBI.

Articolul precedentIvaylo Naydenov, Mondelez: „Planurile de dezvoltare in urmatorii cinci ani au la baza tendintele de consum actuale”
Articolul următorPodravka intra in Horeca, produsele urmand sa fie distribuite de catre Marathon
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.