Tetra Pak: „In Romania, exista inca oportunitati neexplorate in segmentul sucurilor”

Segmentul sucurilor 100% are un potential semnificativ de crestere, in ciuda incetinirii economice la nivel global si a dezbaterii recente pe tema zaharului, potrivit raportului Juice Index realizat de Tetra Pak®. Rezultatele raportului arata ca sucul 100% ramane o parte importanta din alimentatia obisnuita a oamenilor, peste 40% dintre respondentii studiului declarand ca beau suc zilnic. In plus, consumatorii spun ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru sucurile pe care le asociaza unor alegeri de viata sanatoase.

In ceea ce priveste segmentul sucurilor 100% in Romania, Catalina Siriteanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe, spune: „Lansarea raportului global Tetra Pak Juice Index 2016, cu insight-uri si trenduri din categoria sucului 100%, reprezinta pentru noi o modalitate perfecta de a impartasi din expertiza noastra legata de oportunitatile de dezvoltare existente in pietele din Europa de Sud-Est in care suntem prezenti. Ca o particularitate a pietei din Romania, observam ca segmentul sucurilor a inceput sa se redreseze usor dupa declinul din ultimii ani si sa se stabileasca din nou pe un trend ascendent. Desi mediul economic continua sa influenteze modul in care aceasta categorie va evolua in urmatorii ani, am constatat in Romania o schimbare graduala a preferintelor consumatorilor, care se indreapta din ce in ce mai mult catre sucurile care nu au la baza concentrat, precum si catre alte alternative pozitionate drept naturale si mai sanatoase. Desi apar noi trenduri, precum sucurile «premium» sau cele «imbogatite», credem ca inca exista oportunitati neexplorate in segmentul de baza al acestei categorii, cum ar fi produsele in ambalaje portion pack pentru copii sau cele pentru consumul on-the-go, segmente de piata inca emergente”.

Conform Tetra Pak®, la nivel mondial, ritmul de crestere din pietele emergente corelat cu incetinirea declinului pietelor mature stabilizeaza la nivel global categoria sucului 100% si o repun pe un trend de usoara crestere pana in anul 2018.

Cresterea va veni din segmentul produselor care satisfac nevoile consumatorilor privind beneficiile pentru sanatate si consumul on-the-go, tendinte deosebit de puternice in randul Millennials, cea mai influenta generatie de consumatori de pana acum. La nivel global, industria a inceput sa raspunda acestor asteptari, inovand in trei domenii cheie: nutritie vegetala, sucuri complet naturalesi sucuri 100% “imbogatite”.

  • Nutritia vegetala: bauturile pe baza de mixuri de legume si fructe, care scad continutul natural de zahar si aduc beneficii sanatatii, sunt a patra cea mai populara aroma din segmentul sucurilor 100% la nivel global. Numarul noilor produse lansate in 2015 care utilizeaza legume drept ingrediente s-a triplat fata de anul 2012.
  • Sucuri complet naturale: in ultimii 6 ani, sucurile NFC (Not from Concentrate) au castigat cota de piatain comparatie cu sucurile reconstituite din concentrat, crescand de la 25% in 2009 la aproape 30% in 2015. Produsele nou lansate care au pe ambalaj mentiuni privind atributele lor naturale inregistreaza o crestere anuala de 25% intre 2012 si 2015 – in special cele fara aditivi sau conservanti.
  • Sucurile 100% “imbogatite”: la nivel global,mai mult de 60% dintre consumatori declara ca sunt interesati de produse cu beneficii demonstrate asupra sanatatii. Pe langa adaugarea de legume in amestec, producatorii ofera sucuri „imbogatite” sau “fortifiate” cu vitamine. De exemplu, in 2015 produsele cu efecte benefice asupra imunitatii, sanatatii inimii, digestiei, oaselor, sanatatii creierului si frumusetii au reprezentat doua treimi din produsele nou lansate.

 

 

Articolul precedentFarmec a inaugurat un nou magazin sub brandul Gerovital, primul fiind deschis recent in Bucuresti
Articolul următorEste oficial: Kaufland intra in comertul online. Pentru inceput, testeaza un serviciu de delivery in Berlin
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.