Șase rețele de magazine din retailul autohton fac o alianță

Echipa CBA Partners are următoarea componență: László Léber - General Manager, Károly Obiș - Commercial Director și Daniela Sima - Senior Purchasing Director.

Șase rețele de magazine din retailul autohton, din Centrul și Nord-Vestul României, și-au unit forțele, înființând CBA Partners. Din alianță fac parte companiile Barta Ati Satu Mare, Elan-Trio Odorheiu Secuiesc, Dacia Alba Iulia, Safeway Stores Cluj Napoca, Konsta Splendid Mediaș și CBA Nord Vest Satu Mare.

Cele șase companii gestionează rețele de magazine din retailul tradițional de food & non-food în județele Cluj, Alba, Satu Mare, Sibiu și Harghita și au împreună o cifră de afaceri estimată la peste 800 mil. RON în 2020, peste 70 de magazine de tip supermarket și cash&carry, o suprafață totală de vânzare de 31.000 mp și 1.400 de angajați.

CBA Partners a luat naștere din nevoia de eficientizare a activității de aprovizionare, cu scopul de a oferi sortimente atractive, produse locale și prețuri competitive, care să se reflecte în buzunarul consumatorului final.

Viziunea celor șase membri fondatori este una comună în ceea ce privește relația comercială de tip parteneriat cu furnizorii de produse food & non-food. Această alianță s-a concretizat în jurul dorinței de a oferi beneficii reale cumpărătorilor de proximitate: prețuri competitive, promoții atractive, sortiment adaptat fiecărui format, toate într-un mediu confortabil, prietenos, sigur și modern.

Mai mult, CBA Partners își propune ca pe parcursul negocierilor să ofere oportunități atât furnizorilor naționali, cât și celor locali. De exemplu, un producător local, care în momentul de față este prezent doar într-una din rețele, va putea fi prezent și în alte magazine ale rețelei.

Furnizorii naționali își vor putea implementa standardele de vizibilitate, bazate pe principiile managementului de categorie, mult mai rapid și eficient. Pentru maximizarea utilizării capacităților de producție ale unora dintre producători, se vor organiza licitații, atât pentru achiziții generale, cât și pentru mărci private, pe care retailerii doresc să le dezvolte.

Având în vedere că fiecare asociat deține o platformă logistică proprie, prin care aprovizionarea se poate face direct de la furnizori, la nivel de full truck, urmând ca, de aici, mărfurile să fie distribuite cu flota proprie de camioane către magazinele din rețea, se eficientizează întregul supply chain.

Pe lângă parteneriatele cu furnizorii naționali, fiecare asociat își propune să sprijine în continuare producătorii locali, oferindu-le posibilitatea comercializării produselor în magazinele acestora sub brandul lor sau brandul rețelei. Echipa CBA Partners are următoarea componență: László Léber – General Manager, Károly Obiș – Commercial Director și Daniela Sima – Senior Purchasing Director.

“Pornim pe un drum nebătătorit, dar am încredere că experiența și seriozitatea partenerilor care s-au asociat, vor asigura succesul acestui proiect” a declarat László Léber, cu o activitate de peste 30 de ani în piața FMCG din nord-vestul țării, din care ultimii zece ani ca Director Vânzări la CBA Nord Vest.

“În viitor, ne dorim să extindem această alianță prin cooptarea de noi parteneri, care să beneficieze de avantajele asocierii. Pe termen lung credem că aceasta este soluția pentru menținerea și dezvoltarea comerțului tradițional, fiind și în avantajul producătorilor balansând raportul retail tradițional vs retail modern. Astfel, în ultimii 10 ani deși numărul locațiilor de TT s-a micșorat cu doar 17%, cota de piață a canalului, în ansamblu, a scăzut cu peste 40% ajungând astăzi să repezinte aproximativ 38% din piața de FMCG.”, a declarat Karoly Obiș, Commercial Director CBA Partners. Obiș are o experiență de peste 20 de ani în vânzări, Trade Marketing și achiziții în companii importante din FMCG, precum Friesland Campina România și Ardealul SA Carei.

“Experiența îmi spune că această alianță este o oportunitate atât pentru retailul local, cât și pentru furnizori, care am convingerea că vor arăta deschidere la negocierile care vor începe curând și care vor duce la îmbunătățirea parteneriatului și întărirea poziției retailerilor locali în aria în care activează, cât și la impulsionarea comerțului de proximitate.”, a declarat Daniela Sima, Senior Purchasing Director CBA Partners. Daniela activează pe piața românească de FMCG de aproape 20 de ani, acumulând experiență în domenii, precum: Achiziții, Vânzări și Marketing. Daniela Sima a contribuit în calitate de Category Manager, Director de Achiziții și Director de Marketing la succesul uneia dintre cele mai importante companii din Retailul Modern.

Pe lângă avantaje menționate mai sus, această alianță reprezintă o soluție concretă și un răspuns la presiunea lanțurilor internaționale de magazine asupra furnizorilor naționali sau locali și, implicit, asupra jucătorilor din retailul tradițional.

„Suntem convinși de disponibilitatea furnizorilor de a ne sprijini demersurile printr-o politică comercială echitabilă, pentru ca împreună să dezvoltăm Retailul Tradițional din România!”

CBA Partners, cu sediul în Cluj-Napoca, Calea Baciului nr 1-3, este o societate comercială fondată de către: Barta Ati SRL din Satu Mare, Elan-Trio SRL din Odorheiu Secuiesc , Dacia SA din Alba Iulia, Safeway Stores din Cluj Napoca, Konsta Splendid din Mediaș și CBA Nord Vest din Satu Mare.