Republica Moldova: Lanturile de retail nu mai pot percepe furnizorilor taxe pentru diversele servicii prestate

Pe data de 16 decembrie 2016, parlamentarii din Republica Moldova au adoptat cateva modificari la legea cu privire la comertul interior si Codul Contraventional, acestea vizand termenii colaborarii dintre lanturile de magazine si furnizorii acestora.

„Una dintre aceste modificari, ce are impact semnificativ asupra relatiei dintre comercianti si furnizorii acestora, se refera la taxele percepute de catre comercianti. Noile prevederi stipuleaza ca acestia nu vor mai putea percepe si incasa diferite taxe de la furnizori, printre care si taxa de raft, taxa pentru extinderea retelei de magazine, taxe pentru publicitatea si promovarea produselor etc. Nerespectarea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de la 50 la 100 de unitati conventionale in cazul persoanei fizice iar in cazul persoanei juridice cu amenda de la 200 la 400 de unitati conventionale”, precizeaza pentru Modern Buyer, Ana Cevdari, Partener Musliu & Asociatii.
Alte modificari importante se refera la limitarea termenului de plata pentru produsele alimentare achizitionate de pana la 30 zile calendaristice din data receptiei produselor, precum si interzicerea returului de produse in cazul in care acestea au fost receptionate conform reglementarilor tehnice in vigoare.

Aceste modificari nu au ramas fara reactie in piata de retail, generand deja cateva dezbateri aprinse intre furnizori si comercianti. Una din aceste dezbateri a avut loc pe data de 16 ianuarie a.c., la sediul Ministerului Economiei din Republica Moldova, acesta din urma convocand o sedinta la care a invitat lanturile de retail din aceasta tara, producatorii locali si oficiali din cadrul Consiliului Concurentei, Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, Agentia Nationale pentru Siguranta Alimentelor (ANSA) s.a.
La aceasta intalnire, reprezentantii producatorilor locali au sustin modificarile legislative actuale, care in opinia lor, promoveaza comertul cu produse autohtone.
Cu acest prilej, reprezentantii retelelor de magazine au prezentat posibilele constrangeri in activitatea comerciala, inclusiv stoparea actiunilor de promovare a produselor din lipsa resurselor financiare, imposibilitatea achitarii facturilor in termenul stabilit de legislatie din cauza stocurilor de produse necomercializate si interzicerea returului acestor stocuri. Acestia au solicitat instituirea unui moratoriu la aplicarea normelor vizate pe un termen de trei-sase luni.

Vom reveni cu mai multe detalii pe marginea acestui subiect.

Articolul precedentValoarea cumparaturilor online a depasit 1,8 miliarde de euro in 2016
Articolul următorOperatiunile din Romania, motorul de crestere pentru Ahold Delhaize in Europa Centrala si de Est
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.