Republica Moldova: Cine a continuat expansiunea în 2017 și 2018?

În 2017 și în primul trimestru al anului 2018 mai mulți operatori din retailul modern din Republica Moldova au continuat expasniunea atât în Chișinău cât și în alte regiuni ale țării, numărul total de magazine deschise în această perioadă fiind de 86, din care 66 s-au deschis în 2017.  Potrivit datelor centralizate de Modern Buyer, la finalul lunii martie 2018, un număr de 18 companii operatori din Republica Moldova dețineau, în total, un număr de 472 de magazine, operate sub 29 de branduri diferite.

Dintr-un total de 86 de noi magazine deschise în 2017 și 2018, Chișinăul revendică 37 dintre ele, cea mai mare parte fiind deschise în 2017.

Cine a continuat expansiunea?

Drăgan Group a deschis în 2017 și în 2018 un număr total de 27 de magazine noi, o parte dintre ele fiind însă unități Unimarket rebranduite în Linella Express. În intervalul analizat, compania a anunțat 17 noi magazine sub brandul Linella Express, un format pe care va miza și în perioada următoare, 9 deschideri sub brandul Linella și un magazin Super Linella. Per total, compania a deschis noi magazine sau a rebranduit altele vechi în 13 localități diferite, respectiv Chișinău, Bălți, Criuleni, Rezina, Sîngerei, Cimișlia, Căușeni, Sîngera, Dondușeni, Fălești, Florești, Cricova, Hîncești.

Un alt grup care a continuat să investească în expansiune a fost Tarol DD. În 2017 și 2018, compania a raportat 14 noi magazine Împărăția Curățeniei, 1 magazin sub brandul Bonus Market și 5 magazine sub brandul Avocado. Și acest grup a mizat mai mult pe expansiunea în afara Capitalei. În Chișinău, compania a deschis doar 1 din cele 14 magazine Împărăția Curățeniei și toate cele 5 magazine sub brandul Avocado, magazine în care se comercializează cu preponderență produse cosmetice, produse pentru casă, jucării ș.a.

Sidal Grup din Republica Moldova a deschis, de asemenea, în acest interval, un număr de 7 magazine sub brandul Alina Cosmetics, din care 5 în Chișinău, 1 în Cricova și 1 în Stăuceni. Tot recent, compania a deschis și primul său supermarket sub brandul Alina Food, făcându-și astfel debutul și în segmentul de retail alimentar. Primul astfel de magazin a fost deschis în Stăuceni, lîngă sediul central al companiei.

Casa Curată, o altă rețea de magazine specializate, a anunțat deschiderea a 8 magazine în 2017 și 2018, o parte dintre ele fiind unități relocate.

Un alt retailer pentru care 2017 și 2018 au fost extrem de importanți pentru creșterea numărului de magazine este Family Market. Sub acest brand au fost deschise 5 magazine în Chișinău și unul în Ștefan Vodă.

Compania Rogob, unul din cei mai mari producatori de mezeluri de pe piață, a continuat la rîndul său expansiunea rețelei proprii, deschizând 4 magazine în trei localități diferite, Chișinău (2), Bălți (1) și Căușeni.

Tot 4 magazine a deschis și compania Zolușca, trei dintre ele fiind în Chișinău și 1 în Durlești, Zolușca încheind primul trimestru al acestui an cu un total de 65 de magazine.

Producătorul de pește și preparate din pește Ocean Fish a intrat în 2017 și pe segmentul de retail, deschizându-și propria rețea de magazine și colaborînd și cu alte companii pentru deschiderea unor concepte de tip shop & shop. La finalul lunii martie 2018, compania avea deja în Republica Moldova trei magazine proprii – 2 în Chișinău și unul în Orhei -, și alte 6 puncte shop & shop deschise în magazinele unor parteneri din rândul marilor retaileri.

Mult mai prudenți în expansiune au fost rețelele de retail fmcg. Nr. 1, Fidesco, Fourchette și Slavena Market au deschis, fiecare, câte un magazin în intervalul analizat.

Datele sunt extrase din raportul Harta Retailului Modern din Republica Moldova, ediția 2018, prezentat în premieră de Modern Buyer la conferința cu tema Diferențiere și Inovație în Retail și FMCG organizat pe data de 7 Iunie 2018 la Chișinău. Raportul prezintă și date suplimentare precum:

  • numărul total de magazine operat de fiecare lanț de retail din această țară;
  • amplasarea tuturor magazinelor pe harta Republicii Moldova;
  • expansiunea lanțurilor de retail din acastă țară în 2017 și 2018;
  • informații preliminare despre planurile de expansiune pentru 2018 ale unora dintre retailerii prezenți pe piață.

Comandă raportul!

Harta Retailului Modern din Republica Moldova se află la ediția cu                              numărul IV, este disponibilă în format electronic (pdf) și poate fi achiziționată la prețul de 100 euro + TVA. 

Pentru lansarea unei comenzi, vă rugăm să ne scrieți pe adresa de email aurelia.grigorescu@modernbuyer.ro sau maria.hurduc@modernbuyer.ro sau să ne contactați la numărul de telefon 031.425.38.92

 

Articolul precedentMoldovenii vor ca supermarketurile să semnalizeze la raft fructele și legumele autohtone
Articolul următorValer Hancaș, Kaufland: „Vrem să aducem și în Moldova mai mult decât un hipermarket, o experiență de cumpărături fresh”
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.