Pentru al doilea an consecutiv, Kaufland a dat curs invitației Modern Buyer de a participa la conferința dedicată industriei de retail și FMCG din Republica Moldova, în calitate de partener și speaker. Prezent în partea a doua a evenimentului cu tema factori de diferențiere și inovație în retail, Valer Hancaș, Directorul de Comunicare & Corporate Affairs al companiei a vorbit despre elemente de diferențiere pe diverse paliere: in store, prin sortiment, prin strategia de achiziții, prin abordarea “eco” și nu numai.
“Ce considerăm noi că ne diferențiază? În primul rând experiența de cumpărare oferită. Interiorul unui magazin nu ar reprezenta nimic dacă experiența de cumpărare nu ar fi una pozitivă. Vorbim tot mai mult de strategii 360°, de transformările majore aduse de digitalizare ș.a. Da, sunt tendințe extrem de importante, dar aceasta nu înseamnă că în viitor totul se va întâmpla exclusiv pe o platformă. Consider că implementarea unei strategii 360° trebuie să înceapă din magazin, iar digitalizarea să se traducă prin servicii suplimentare in store cu scopul de a ușura misiunea clientului și de a îmbunătăți experiența de cumpărături. Vrem să aducem și în Moldova mai mult decât un hipermarket, o experiență de cumpărături fresh, aceasta fiind abordarea noastră în toate cele șapte piețe pe care suntem prezenți. Iar aceasta se traduce prin multe alte elemente: design de ultimă generație în magazine, un proces constant de modernizare, un layout inteligent care ușurează navigarea în magazin, un sistem nou de ghidaj ce semnalizează mai bine categoriile de produse și servicii și care ajută consumatorul să economisească timp la cumpărături, o casă de marcat fără dulciuri pentru părinții însoțiți la cumpărături de copii. Nu în ultimul rând, un număr de locuri de parcare direct proporțional cu dimensiunea magazinelor, rasteluri pentru biciclete, locuri speciale pentru persoanele cu nevoi speciale”, a subliniat Valer Hancaș.
Invitatul nostru a mai precizat că și în Moldova magazinele Kaufland vor pune la dispoziția clienților puncte Grill, un element de atracție pentru consumatorii din România și nu numai. “Proiectul Kaufland Grill a fost implementat pentru prima oară în România, chiar la deschiderea primului magazin din București. Succesul de care s-a bucurat în rândul clienților i-a determinat pe colegii din alte țări să implementeze acest concept și pe alte piețe, adaptând sortimentația la preferințele locale de consum. Kaufland Grill este o soluție atât pentru o pauză de prânz rapidă și accesibilă, dar și o alternativă pentru cină, oferind un raport preț – calitate exceptional,”, a punctat Hancaș.
Referindu-se la diferențierea prin sortiment, reprezentantul Kaufland a oferit o serie de exemple de proiecte implementate în România, accentuând că abordarea Kaufland Moldova va urmări tendințele locale de consum.
“Strategia de achiziții la nivelul întregului grup este să creăm un sortiment modern, adaptat ultimelor tendințe și să oferim prioritate producătorilor locali. De pildă, în cei 12 ani de prezență pe piața românească, am adus în permanență noutăți și completări în sortimentație, cum ar fi raftul de produse To go, brandurile proprii K-take it veggie și K-Bio, mai multe articole dedicate clienților care se orientează către o alimentație sănătoasă și multe altele. Dacă privim la nivel internațional, în cadrul trendurilor de consum, se vorbește despre un nou concept: locavorism. Acesta încurajează consumul de alimente naționale, mai mult regionale, din mai multe motive: lanțul de aprovizionare este foarte scurt iar comercializând produse locale susținem economia locală. Am dezvoltat produse cu gust autentic, rețete care au trecut testul timpului, în segmentul lactatelor, al mezelurilor, al dulciurilor, al băuturilor ș.a. Vrem să colaborăm cu producători locali și facem toate eforturile pentru asta. Un număr de 13 producători din industria de legume-fructe vor beneficia de certificarea Global Gap, cel mai important standard de bune practici agricole din lume. Din cei 13 beneficiari, 12 sunt producători individuali și unul este o Cooperativă Agricolă.”
„Suntem recunoscuți pentru prospețime, raioanele de fructe și legume sau de carne fiind elemente de diferențiere și trafic în magazine. Nu în ultimul rând, 40% din sortimentul actual de food de pe rafturile magazinelor din România înseamnă produse fresh sau ultra fresh”, a declarat Directorul de Comunicare & Corporate Affairs al Kaufland România.
În fine, folosirea tehnologiilor eco și încurajarea clienților de a îmbrățișa stilul sustenabil de viață este o altă direcție de diferențiere punctată de invitatul nostru, în cadrul conferinței.
Compania s-a implicat activ în susținerea pilonilor esențiali ai dezvoltării comunității, investind într-o multitudine de proiecte sociale, o parte dintre ele fiind prezentate în cadrul conferinței: donarea unui microbuz pentru transportarea elevilor, două mașini electrice. De asemenea, Kaufland a lansat programul nostru „Bucurie în Mișcare” și anul trecut a sădit 5.000 de puieți în cinci sectoare din Capitală
Conferința cu tema „Diferențiere și inovație în Retail și FMCG” a avut loc pe data de 7 Iunie 2018 la Chișinău și a reunit circa 160 de profesioniști din rândul operatorilor comerciali din Moldova, ai furnizorilor FMCG, analiști de piață ș.a.