Promotiile din FMCG, mai eficiente o data cu standardizarea solutiilor de implementare

Potrivit studiilor de piata, anual, in spatiile comerciale din Romania, se deruleaza circa 70.000 de promotii pentru produse de larg consum, iar tendinta este cea de creștere a numarului acestor initiative de marketing. Promotiile pentru bunurile de larg consum sunt mai eficiente operational si pot obtine o mai buna performanta in spatiul de vanzare prin standardizarea si cresterea calitatii solutiilor de implementare, potrivit CHEP Romania, subsidiara locala a liderului mondial in servicii de reutilizare prin inchiriere a paletilor.
“In contextul in care ofertele promotionale cresc in diversitate, iar consumul se bazeaza tot mai mult pe impuls, devine mai importanta ca oricand performanta in-store, prin imbunatatirea vizibilitatii produselor in spatiul de vanzare și a experientei de cumparare, cu promotii bine executate și eficiente din punct de vedere operational. Constatam o crestere a numarului de solicitari pentru paletul tip display – sfertul de palet din plastic folosit ca baza pentru standurile din carton, corelata cu nevoia de a crea o experienta de cumparare cat mai bogata pe metrul patrat si cu nevoia constanta de a optimiza costurile, tendinta observata la toate formatele de magazine”, a declarat Gabriel Andronescu, Country General Manager CHEP Romania.
Experienta din piete mature a confirmat faptul ca eficienta operationala a promotiilor in spatiul de vanzare se obtine doar printr-o stransa colaborare intre actorii din industria de FMCG – producatorii de bunuri, agentiile de publicitate si producatorii de POSM, furnizorii de servicii logistice si de executie, impreuna cu reprezentantii lanturilor de magazine. Colaborarea permite identificarea unor solutii de standardizare si de eficientizare a intregului proces de dezvoltare si plasare a promotiei in spatiul comercial, cu impact pozitiv pentru fiecare partener din acest lant logistic.
Solutia CHEP ofera o serie de beneficii clare pentru toti acesti actori, fiind deja frecvent folosita in piete din Europa de Vest precum Germania, Austria, Italia. Pentru producatorii de bunuri, standardizarea prin paleti tip display are ca rezultat vanzari accelerate si vizibilitate marita a promotiei in cadrul spatiului de vanzare prin plasare in afara raftului, precum si eficientizarea livrarilor. Produsele pot fi incarcate direct pe standul promotional si ajung astfel in magazine, fiind reduse cu mult manipularea si timpul de aprovizionare a standului. Cu o platforma standard si cu un sistem inovativ de prindere a standului de carton, creste stabilitatea si se reduce riscul de deteriorare la transport.
Totodata, producatorii de standuri promotionale din Romania2 afirma faptul ca executia standului pe o baza de plastic este in medie de 5 ori mai rapida decat in situatia actuala a asamblarii prin lipire pe un suport din lemn nestandardizat. Datorita modului de fixare al platformei de plastic, cantitatea de carton se reduce cu aproximativ 15%.
Pentru comercianti, folosirea unui singur suport de promotii standard ofera eficienta operationala si reducerea timpului de manipulare cu pana la 25%. Promotia este livrata ready-to-sell, simplu de amplasat in magazin, cu economii de timp si reducerea riscului de situatii de out of stock. Se obtine o flexibilitate ridicata in plasari secundare si vanzari accelerate prin cross-selling, cu o experienta de cumparare imbunatatita.
Paletul tip display (¼ din baza unui palet de dimensiune Euro) este fabricat din plastic 100% reciclat si poate fi utilizat ca baza pentru expunerea bunurilor de larg consum, atat alimentare cat si non-alimentare. Produsul este neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, deoarece impactul poluant al transportului este compensat cu investitii in proiecte de protejare a mediului, la nivelul retelei internationale CHEP.
In Supply Chain, produsul aduce beneficiile modelului de reutilizare prin inchiriere a paletilor (pooling) – prin inchiriere, se reduc costurile de stocare, transport si manipulare. Totodata, scade impactul asupra mediului, prin eliminarea materiilor prime lemnoase folosite in prezent la executia promotiilor. Paletii sunt recuperati de catre reprezentantii CHEP, inspectati, igienizati si reutilizati conform modelului circular, cu un impact minim asupra resurselor naturale.

Articolul precedentUn nou magazin Penny Market in Oradea, al patrulea
Articolul următorAFI Europe a finalizat achizitia terenului din Brasov, preluat de la Cora in 2015
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.