Profi a înregistrat un salt al vânzărilor cu 8%, până la 9.5 mld RON în 2021, în ciuda dificultăților întâmpinate din cauza restricțiilor de funcționare a magazinelor, ca urmare a crizei COVID. O contribuție relevantă la avansul vânzărilor au avut-o magazinele deschise și remodelate pe noul format Profi, acestea înregistrând o creștere LFL de 16%, cu mult peste media companiei.
“Rezultatul net nu este relevant în cazul nostru, întrucât dezvoltarea permanentă a rețelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creștere constantă și dobânzi pentru creditele contractate pentru a suține această dezvoltare. Dacă la acestea adăugăm și amortizarea goodwill, o caracteristică a contabilității românești, ajungem la EBITDA 2021, în sumă de 423 milioane RON, cu 12% mai mare decât în 2020,” a declarat Andrei Bica, directorul financiar al rețelei de magazine Profi. Estimăm că în absența impactului negativ macroeconomic și a celui din COVID, EBITDA 2021 ar fi putut fi cu 33% mai mare decât cea raportată.”
Așadar, avansul EBITDA este superior celui din vânzări, arătând că Profi este capabil să genereze valoare în mod organic, nu doar să țină pasul cu vânzarile, chiar dacă nici această misiune nu a fost ușoară într-un an în care retaierul a trebuit să absoarbă impactul material al unor factori externi, cum ar fi: creșterea prețului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% și a salariului minim cu 3%.
Chiar și în aceste condiții, investițiile Profi au crescut cu 15% în 2021, iar în 2022 retailerul își propune să crească bugetul cu peste 20%, pentru a susține realizarea a până la 300 de magazine pe noul format Profi, dintre care 150 de magazine noi, dezvoltarea aplicației Profi, precum și alte inițiative digitale importante (home delivery, RPA, IT cloud, etc), dar și extinderea capacității logistice care trebuie să țină pasul cu vânzările în creștere continuă.
Seria succeselor Profi a continuat în 2021, an în care rețeaua s-a dezvoltat semnificativ, adăugându-și 173 de magazine noi și remodelând 75 dintre cele existente, ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1.560 de magazine, dintre care 162, în noul format Profi.
Numărul magazinelor agent Profi, program care stimulează antreprenoriatul încredințând unor agenți administrarea unor magazine Profi integrate, a crescut constant.
În momentul de față, numărul magazinelor partener este aproape egal cu cel al magazinelor Profi integrate. Această evoluție face ca deși numărul total al angajaților de sub umbrela Profi a crescut la aproape 26.000, numărul celor care lucrează în magazinele integrate Profi să fie în scădere.
La începutul acestei săptămâni, Pawel Musial, Directorul general al magazinelor Profi, a fost recunoscut ca Vizionar în comerț de către Wydawnictwo Gospodarcze și Business Center Club, cea mai mare organizație a angajatorilor din Polonia. Distincția i-a fost oferită ca recunoaștere a evoluției brandului Profi, și în special a conceptului noul Profi care, deși este prezent doar în România, a devenit un exemplu de evoluție remarcat și dincolo de granițele țării.
Acesta este unul dintre prestigioasele premii economice, pe care cele două entități le dedică jucătorilor din retail, din comerțul cu amănuntul si din sectorul FMCG polonez. Premiile sunt acordate companiilor și managerilor ale căror acțiuni creează valoare reală pentru partenerii de afaceri, furnizori, angajați, comunitățile locale, consumatori, pentru economie și mediu.