Mihaela Irimia, Bread & Spices: Prevad ca in zece ani n-o sa mai putem manca artizanal

0
571

Mihaela Irimia, proprietarul brandului Bread & Spices, si-a descoperit pasiunea pentru aluatul cu maia si painea artizanala la Ecole de boulangerie et de patisserie de Paris. Asa se face ca a investit 500.000 de Euro intr-o afacere de nisa − o brutarie cu produse proprii de panificatie, patiserie si cofetarie. De teama ca in zece ani n-o sa mai putem manca produse artizanale, pentru ca din pacate in Romania meseria de cofetar-patisier-brutar este pe cale de disparitie, Mihaela isi propune sa deschida din 2018 propria academie de pastry & cakes.

Cand si cum v-a venit ideea sa infiintati o brutarie artizanala?
Am activat in domeniul ospitalitatii din 2006, iar pasiunea pentru paine a venit in 2013. Noi facem la bistrouri, din 2014, „painea casei”, niste painici mici, simple, dar foarte gustoase. Oaspetii nostri ne-au apreciat foarte mult datorita acestui mic detaliu, dupa care am facut ateliere de paine in bistro. Curiozitatea de a face o paine mai buna a derivat in aprofundarea notiunilor profesioniste, am mers la scoli renumite in Franta ca sa aflu mai mult. Asa am regasit pasiunea, dragostea pentru facerea painii, aluatul. De aici a plecat totul.

Cum v-ati finantat businessul, initial?
In afara de cateva echipamente care au fost luate in leasing, in rest am folosit economiile de o viata.

Care sunt primele trei probleme cu care se confrunta un intreprinzator care isi propune sa inceapa si sa dezvolte o linie de productie artizanala?
Lipsa fortei de munca calificate. Piata inca nepregatita sa plateasca ceea ce primeste in schimb − calitatea. Perisabilitatea produselor.

Unde gasiti un cofetar sau un brutar, patiser experimentat?
Acest subiect este cel mai greu. Din pacate meseria de cofetar-patisier-brutar este pe cale de disparitie si prevad ca in zece ani n-o sa mai putem manca artizanal. Nu exista interes sa se dezvolte scoli de meserii, nici macar sa se practice aceste meserii, care au devenit din ce in ce mai banoase. „Experimentat” nu prea gasesti, dar noi trimitem oamenii talentati si cu vointa la cursuri in afara tarii, la scoli profesioniste in domeniu. In urmatorii doi ani vom avea scoala noastra de patiserie si vom avea si posibilitatea de a avea ucenici in brutaria noastra.

La Bread & Spices se gasesc de la croissante cu unt, cafea, granola breakfast, paine cu secara cu maia, torturi facute cu ciocolata, quiche Lorraine pana la mic dejunuri, paste si salate.

De unde va procurati ingredientele de care aveti nevoie?

Acum este foarte usor sa procuri orice materie prima, dar vorbim de calitatea din Europa. Din pacate, cu materia prima locala nu putem pastra calitatea la acelasi nivel, zilnic. Noi importam 50% din materia prima. De exemplu faina, piureurile de fructe, dar si restul, precum untul si ciocolata sunt tot din UE, dar importate de terti.

In ce ritm s-a extins businessul d-voastra de la deschiderea primului bistrou pana astazi?

Ritmul a fost creat de necesitatea pietii. La fel, extinderea. Piata este in formare si ar trebui profitat de acest lucru. Daca esti inovativ si iubesti acest domeniu poti veni cu niste concepte foarte creative. Noi am revolutionat prin unicitate, prin consecventa si calitate.

Care sunt planurile d-voastra de business pentru 2018? 

Pentru 2018 planuim o academie de pastry & cakes, pentru ca este o necesitate foarte mare si exista o lipsa de informatii in acest domeniu. Intentia de francizare merge mai departe numai in conditiile in care vom avea parteneri seriosi si locatii foarte bine pozitionate.

Cum i-ati descrie si ce obiceiuri de consum au clientii d-voastra fideli? 

Clientii fideli sunt, in primul rand, cei din vecinatate − vecinii nostri de peste drum. Cine nu ar vrea sa aiba in fiecare zi o paine buna cu maia, si un croisant pentru cel mic, la scoala?! In plus, avem clienti care vin din cartierul Militari sau din Constanta pentru painea noastra cu maia pave cu secara. Clientii nostri vin pentru un breakfast de dimineata, si revin in timpul zilei pentru mici cumparaturi take away (la pachet): un tort ocazional, o salata sau o prajitura.

De ce conteaza experienta pe care o oferiti consumatorului care intra in bistroul d-voastra?
Experienta de cumparare este foarte importanta, stiu asta cu atat mai mult cu cat am lucrat in trecut la un mare retailer de electrocasnice. Acolo am invatat despre shopping experience si am tinut cont de asta in acest business. Ambientul localului a rezultat din personalitatea mea. Am vrut sa imbin moraritul cu tamplaritul. Ambele se fac cu mainile omului dibaci, priceput in ceea ce face. Culorile lemnului cu ale lanului de grau. Asa am ajuns la ceea ce este acum Bread & Spices.

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentDe la 1 august, Hochland aduce in magazine noul Mixtett Gourmet
Articolul următorGrupul Heineken – profit net de 871 de milioane de Euro in prima jumatate a anului 2017
Daniela Oancea
Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.