Preluarea Billa de catre Carrefour a fost autorizata de Consiliul Concurentei. Vezi angajamente asumate voluntar de catre Carrefour

Consiliul Concurentei a autorizat concentrarea economica prin care Carrefour Nederland BV achizitioneaza magazinele Billa. In urma analizei, institutia a constatat ca in zona geografica Braila, operatiunea ar putea conduce la consolidarea pozitiei pe piata a Carrefour, cu efectul reducerii posibilitatilor de alegere a consumatorilor. In aceasta situatie, ar fi existat posibilitatea ca tranzactia sa conduca la cresterea preturilor produselor alimentare in zona, considera oficialii institutiei. Ca urmare, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de catre Carrefour.

Astfel, Carrefour şi-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piata din Braila, respectiv două magazine Carrefour Market si un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate pe o perioada semnificativa, de cel putin 10 ani.
Cesiunea va fi realizată ca un transfer de activitate continua fara intreruperea activitatii, pentru fiecare magazin in parte sau pentru toate impreuna. Totodata, Carrefour va depune toate eforturile pentru a mentine viabilitatea economica si competitivitatea activitatii destinata cesionarii.
Carrefour va avea obligatia de a pune la dispoziția Consiliului Concurentei informatii referitoare la potentialii cumparatori, dar si sa obtină acordul prealabil al autoritatii de concurenta referitor la cumparatorul desemnat.
In celelalte zone analizate nu au fost identificate ingrijorari concurentiale avand in vedere ca exista mai multi concurenti alternativi pe aceste piete. Pe parcursul procesului de analiza a tranzactiei, Consiliul Concurentei a solicitat partilor interesate sa prezinte observatii sau opinii atat in legatura cu operatiunea de concentrare economică notificata, cat si referilor la angajamentele propuse de catre Carrefour.
Analiza Consiliului Concurentei a condus la concluzia ca operatiunea de concentrare economica nu mai ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe pietele relevante identificate.

Articolul precedentRezultatele raportului Call For Well-being realizat de Mondelēz International: „Numarul produselor cu portii controlate ambalate individual a crescut cu 25%”
Articolul următorCarrefour a deschis primul sau supermarket din Filiasi
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.