Consiliul Concurenței din România a aprobat acordul în baza angajamentelor asumate de Unilever, iar compania anunță că achiziția Betty Ice a fost finalizată, după semnarea acordului celor două părți în ianuarie 2018. Termenii financiari ai tranzacției rămân nedivulgați. Vasile Armenean, fondatorul Betty Ice, va continua să conducă această afacere în calitate de General Manager al companiei.
Unilever și-a asumat față de Consiliul Concurenței că va retrage un număr între 3.000 și 5.500 de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional, măsură care urmează să fie menţinută și în sezoanele de îngheţată 2019 şi 2020.
Unilever estimează că retragerea numărului de vitrine frigorifice va avea drept rezultat o reducere a cotei de piaţă combinate a Unilever și Betty Ice, pe segmentul îngheţatei de impuls comercializată prin canalul tradiţional cu între 3 și 8%, reducând această cotă valorică de piaţă în jurul pragului de 40%, așa cum este aceasta calculată de către Consiliul Concurenței și raportată la nivelul anului 2017.
Compania Betty Ice a fost înființată în anul 1994 de antreprenorul român Vasile Armenean. Betty Ice este cel mai important producător local de înghețată din România, cu o cifră de afaceri totală de 30 de millioane de EUR. Compania deține o fabrică în Suceava și are peste 180 de chioșcuri de înghețată deschise pe timpul verii. Betty Ice are 760 de angajați în România.
Unilever, unul din liderii globali de pe piaţa de îngheţată, operază pe piaţa din România din 2009, sub brandul Algida. Algida a lansat produse inovatoare, care au dat tonul tendinţelor pe piaţa de îngheţată. Printre brandurile de îngheţată sub umbrela Algida se numără Napoca, Cornetto, Carte D’Or, Magnum, Twister.