Planurile JYSK in Romania pentru 2018 sunt ambitioase

0
154

La zece ani de la deschiderea primului magazin in Romania, planurile JYSK au devenit ambitioase: vor sa inaugureze 15 magazine noi in 2018 si sa isi creasca cota de piata, atat pe partea de produse destinate somnului, cat si in zona de decoratiuni pentru casa si mobilier. Alex Bratu este Country Manager al JYSK Romania din 2010. In acesti sapte ani, compania s-a extins de la 12 la 50 de magazine in tara, cifra de afaceri a crescut de la 60 la 360 de milioane de lei, iar numarul de angajati la peste 600.

Care este conceptul-umbrela sub care se prezinta oferta de iarna din magazinele JYSK?

Conceptul in jurul caruia s-a nascut colectia noastra de iarna este „Nordic mood”. In tarile scandinave oamenii apreciaza foarte mult timpul petrecut in natura, in aer liber, de aceea in perioada sezonului rece incearca sa aduca frumusetea iernii in interior, cu ajutorul decoratiunilor. Craciunul este perioada cea mai hygge din an – perioada in care petreci timp de calitate impreuna cu cei dragi acasa, intr-o atmosfera placuta si confortabila. Printre elementele de decor care dau nastere unei o atmosfere hygge se numara iluminarea difuza, cu ajutorul lumanarilor, ghirlandelor luminoase si lampilor, pernelor deco, paturilor calduroase, decoratiunilor care imbina crengile de brad si nuantele de verde inchis.

Care este elementul-surpriza pe care l-ati gandit special pentru clientii vostri in campania pentru sezonul Sarbatorilor de iarna?

Ne place sa ii implicam pe clientii nostri in ceea ce facem si, in acelasi timp, sa le facem surprize. Pe parcursul lunii decembrie vom organiza concursul Calendarul de Craciun JYSK, in cadrul caruia clientii pot castiga zilnic vouchere JYSK in valoare de 50 de lei. Marele Premiu al concursului este un sejur de doua nopti la Hotel Ferdinand din Aarhus, Danemarca, unde exista doua apartamente amenajate complet cu mobilier si decoratiuni JYSK. Bineinteles, le-am pregatit clientilor si oferte excelente la produse care se pot transforma in cadouri inspirate pentru orice buget. Perne, pilote, lenjerii de pat, decoratiuni sau, de ce nu, saltele sau mobilier.

Difera prin ceva comportamentul consumatorului roman de cel al cumparatorilor din restul Europei?

Am facut un studiu amplu de Customer survey in 12 tari in care exista magazine JYSK, din care am extras numeroase concluzii. Exista multe zone in care asteptarile coincid in aproape toate tarile, cum ar fi: increderea in calitatea produselor, usurinta cu care poti folosi si schimba produsele, usurinta si securitatea cumparaturilor online.

Dar sunt si multe zone in care clientii au asteptari diferite in ceea ce priveste serviciile oferite de retailer. De exemplu, daca in Suedia „attractive store” se situeaza in fruntea clasamentului, in Romania, clientii isi doresc solutii individuale, personalizate.

Referitor la sortiment, am remarcat o deschidere tot mai mare a clientilor din Romania pentru designul scandinav, iar strategia noastra este de a aduce in sortimentul JYSK Romania cat mai multe produse scandinave.

O alta zona in care clientii din Romania se diferentiaza este reprezentata de ratele fara dobanda. In tarile scandinave nu exista acest serviciu, dar in Romania este la mare moda. In ceea ce priveste mediul online, va pot spune ca exista o penetrare mai mare a internetului in Tarile Nordice, iar optiunea de plata la livrare este mult mai putin folosita.

Cum arata bilantul celor zece ani de la deschiderea primului magazin JYSK in Romania?

Istoria JYSK in Romania este formata din doua parti. In primii cinci ani am functionat in sistem de franciza, apoi am fost preluati de catre JYSK Nordic. A urmat o expansiune fulminanta si am ajuns de la 14 magazine la peste 50. Dupa ce am fost preluati de firma mama, ne-am aliniat la conceptele JYSK Nordic, de la designul magazinelor, strategia de sortiment si strategia de pret, pana la proceduri si guideline-uri. Toate acestea s-au tradus printr-o crestere continua a numarului de magazine, a numarului de angajati, a cifrei de afaceri si a profitului.
Asadar, totul merge foarte bine si continuam expansiunea cu optimism.

Cum se incheie anul 2017 din punctul de vedere al rezultatelor de business pentru JYSK Romania?
Urmeaza ca la 1 decembrie sa anuntam rezultatele oficiale pentru JYSK Nordic si JYSK Romania. A fost un an bun in care rezultatele au fost conform asteptarilor si din punct de vedere al cifrelor, si ca expansiune.


Care sunt obiectivele de business pentru anul 2018?
Ne dorim ca in 2018 sa deschidem 15 magazine noi, sa ne marim cota de piata atat pe partea de produse destinate somnului, o zona care ne diferentiaza de ceilalti retaileri, cat si in zona de decoratiuni pentru casa si mobilier de interior si exterior.

De asemenea, ne dorim sa continuam programele ambitioase de CSR, pentru ca ne dorim sa fim aproape de comunitatile in care activam.

Care sunt conditiile din piata care ar putea favoriza atingerea targetului legat de numarul de 130 de magazine in Romania?
Piata in care activam este destul de mare, dar este nevoie de stabilitate fiscala si predictabilitate. De asemenea, un alt factor de care e nevoie pentru a favoriza expansiunea noastra este reprezentat de existenta unor dezvoltatori in orase mici, care sa construiasca centre comerciale in care sa putem deschide magazine. De aceea, ne concentram eforturile pe orasele mici si suntem mereu in cautare de spatii potrivite pentru viitoarele noastre magazine.