Piata bunurilor de folosinta indelungata a ajuns la 595 milioane de euro in cel de-al treilea trimestru din 2016, in crestere cu 9,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Trei din cele sapte sectoare, si anume electronice, electrocasnice mari si electrocasnice mici, au inregistrat rate de crestere de doua cifre, potrivit celui mai recent raport GfK TEMAX pentru Romania,T3 2016. Cea mai mare scadere a fost inregistrata de sectorul IT (-15%).
Electronice – In T3, piata de electronice a inregistrat o valoare de 92 de milioane de euro – o crestere de aproape 24%, comparativ cu T3 2015. Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% si au o reprezentat 85% din vanzarile acestui sector. Vanzarile de boxe si boxe portabile au crescut si ele.
Foto – Piata foto a generat vanzari de 5 milioane de euro in al treilea trimestru al lui 2016. Aceasta a reprezentat o scadere de peste 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Electrocasnice mari – Vanzarile de electrocasnice mari au crescut aproape 23% in T3 2016 comparativ cu T3 2015. Desi ritmul de crestere a incetinit, sectorul inca inregistreaza un avant puternic. Electrocasnicele incorporabile continua sa creasca cu un ritm accelerat, depasind rata de crestere a sectorului. Uscatoarele de rufe au inregistrat cea mai mare crestere din piata electrocasnicelor mari – +84% comparativ cu T3 2015.
Electrocasnice mici – Piata electrocasnicelor mici a inregistrat o crestere de aproape 25% in T3 2016, comparativ cu T3 2015. Segmentul cel mai important din aceasta piata – aspiratoarele – s-a redresat si a inregistrat o crestere de 36%. Valoarea pietei este acum comparabila cu nivelul de dinainte de criza economica. Produsele de ingrijire a parului, friteuzele si aparatele pentru prepararea bauturilor calde au inregistrat de asemenea cresteri ale vanzarilor de peste 30% in T3.
IT – Piata de IT din Romania a inregistrat vanzari de 92 de milioane de euro in T3, scazand cu aproape 15% fata de T3 2015. Trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului – desktop-urile, calculatoarele portabile si tabletele – au continuat sa scada comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.
Telecom – In timp ce vanzarile din piata de telecom au crescut (+8%), ritmul de crestere de pe segmentul de smartphones a incetinit, ajungand la o crestere de 9% fata de T3 2015. Segmentul de phablet-uri a inregistrat o rata de scadere de doua cifre. Acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din Romania. Castile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si au contribuit astfel la cresterea sectorului.
Imprimante, multifunctionale si consumabile – In T3 2016, sectorul de imprimante, multifunctionale si consumabile a scazut cu 7%, comparativ cu T3 2015. Vanzarile de imprimante multifunctionale au inregistrat scaderi de doua cifre, fiind si principalul motiv de scadere al sectorului. In ciuda acestui rezultat, segmentul de imprimante multifunctionale cu sistem de alimentare continua cu cerneala a inregistrat o dublare a vanzarilor, comparativ cu T3 2015.
GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vanzare la nivel mondial. Incepand cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculeaza indicele GfK TEMAX® la nivel international, in peste 30 de tari. Este primul indice care include toate pietele bunurilor de folosinta indelungata in tari diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presa sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.