Experiență de cumpărături 100% digitală în noul magazin Penny din București

Mâine, 29 mai 2024, Penny deschide primul magazin autonom din rețeaua sa, ce oferă o experiență de cumpărături 100% digitală.

Într-un spațiu de circa 350 de metri pătrați, clienții pot efectua achiziții rapid, produsele selectate fiind recunoscute automat la casa de marcat de tip self-checkout, unde lista de cumpărături este verificată pentru acuratețe înainte de finalizarea plății. Procesul este securizat prin tehnologie avansată, 5.000 de senzori fiind amplasați pe tot parcursul traseului de cumpărături.

Dotat cu trei case de marcat, peste 500 de camere de luat vederi (montate pe plafonul magazinului), circa 200 de unități de procesare a imaginilor, magazinul este un proiect pilot, unic în tot grupul REWE, pentru deschiderea lui fiind implicată o echipă de 50 de oameni care au avut nevoie de 80.000 de ore de pregătire. Un număr de șase studenți la Universitatea Politehnică din București au fost implicați în circa 1000 de activități de cumpărături pentru testarea conceptului. Noul magazin din București, Iuliu Maniu 6R, funcționează în regim non stop.

Așadar, noutatea față de alte sisteme de tip self-checkout este că un client nu mai este nevoit să mai scaneze individual produsele. Pentru a achita cumpărturile, aceștia trebuie să se așeze într-un chenar marcat pe podea, în fața casei de marcat de tip self check-out, să aștepte listarea produselor pe ecranul casei de marcat și să achite cu cardul (orice tip de card). Plățile în numerar nu sunt posibile, dar dacă un client constată că nu nu are suficienți bani pe card, poate renunța la unele produse. Fiecare din cele trei case de marcat oferă posibilitatea de a solicita sprijinul unui angajat din magazin. Locația mai benficiază de monitoare care afișează ofertele actuale din magazin și integrare la nivel ERP cu partenerul retailerului pentru acest magazin pilot, Trigo Vision.

„Experiența îmbunătățită la cumpărături, expansiunea rapidă, digitalizarea și sortimentul de produse pe care îl oferim consumatorilor sunt piloni strategici pe care ne bazăm activitatea. Iar noul magazin autonom Penny este încă o dovadă că strategia noastră funcționează și este adaptată continuu la ceea ce își doresc clienții noștri. Suntem mândri de contribuția noastră la digitalizarea retailului românesc, ne place să ținem pasul cu noile trenduri chiar dacă a fost o perioadă intensivă de testare a noii tehnologii pentru acest format nou. Vom monitoriza cu mare atenție feedback-ul cumpărătorilor noștri”, a declarat Daniel Gross, CEO Penny – REWE România.

În acest prim magazin autonom Penny din lume lucrează 11 angajați, dintre care opt sunt implicați în consilierea clienților și managementul stocurilor.

Unul din rolurile acestui proiect pilot este acela de a facilita învățarea la nivel de grup, fiind testate soluții care ar putea să fie implementat ulterior și în alte magazine din România și nu numai. „Trebuie să vedem cât din prototipul acesta poate deveni un standard. Noi credem că mult din ceea ce facem aici o să devină standard. Asta o să ne spună viitorul”, mai spune oficialul Penny România.

Protecția datelor este un aspect cheie în dezvoltarea și funcționarea sistemului. Sistemul înregistrează doar datele prin care poate recunoaște ce produse sunt luate sau puse înapoi pe raft. Nu este utilizată recunoașterea facială, sistemul nu poate recunoaște clienții după o vizită la magazin și nu colectează date personale.

Deși tehnologia utilizată oferă o experiență la cumpărături 100% digitală, echipa din magazin este pregătită să răspundă întrebărilor din partea clienților, să îi asiste în procesul automatizat pe cei care au nevoie, dar și să se asigure că stocurile de produse de la raft sunt suficiente pe parcursul întregului program de funcționare al magazinului. Practic, se diminuează munca repetitivă, iar clienții beneficiază de o experiență mai bună.

Articolul precedentRomina Ardelean: În 2023, PL a avut cea mai slabă contribuție la creșterea FMCG din ultimii cinci ani, de numai 25%
Articolul următorLudovic Barta, Director General al companiei CBA Nord-Vest: Este important să avem contracte cu fabrici moderne, capabile să ne livreze produse la standardele cerute de clienți
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.