Lantul Penny, detinut de Rewe Group, a inceput sa implementeze in Cehia un nou concept de magazin, redeschizand recent o astfel de unitate, cu un design modern si accent pe produse de origine locala.
Decizia este o consecinta a faptulu ca Penny, desi este cel mai mare discounter prezent in aceasta tara din punct de vedere al numarului de magazine, a inceput in ultimii ani sa piarda teren in fata rivalului Lidl, care a devenit lider de piata in termeni de vanzari.
Magazinul, situat in capitala Praga, este primul in care a fost implementat noul concept, iar potrivit unui anunt facut de retailer in luna februarie a.c., in termen de doi ani se intentioneaza modernizarea tuturor magazinelor Penny. Noua abordare a discounterului vizeaza consolidarea legaturilor cu producatorii si furnizorii locali si o pozitionare tip “magazinul din vecinatate”, o abordare implementata si pe piata germana.
“Atat noul aspect cat si scoaterea in evidenta a originilor locale si regionale ale produselor arata un proces de „supermarketizare” a discounterilor in Europa Centrala, un caz particular fiind cel al Schwarz Group, care depune eforturi masive pentru a sublinia faptul ca se aprovizioneaza din surse locale”, spun analistii Planet Retail.
Interiorul are un layout in care predomina elementele din lemn si materiale naturale, in timp ce culoarele sunt mult mai largi si sunt create astfel incat fac legaturi rapide intre raioane.
Gama de produse proaspete nu numai ca a fost extinsa, ci va cuprinde mai multe produse ce provin de la furnizori si producatori locali, iar originea locala a acestor produse este evidentiata prin amplasarea unui steag al Republicii Cehe amplasat in dreptul acestora. (foto: penny.cz)