Grupul francez Auchan si grupul german Metro au anuntat acordul de intrare intr-o noua etapa a parteneriatului lor de achizitii, la nivel national, si in Romania. „Acest nou acord de cooperare vizeaza negocieri pentru produsele de marca la nivel local in Romania, combinand punctele forte ale retailerului Grup Auchan si cele ale Metro Cash & Carry, divizia de vanzari cu ridicata a Metro Group”, se precizeaza in comunicatul emis de retailerul francez.
Extinderea parteneriatului la nivelul unei piete locale a fost initiata chiar saptamana trecuta, in Franta, dupa cum a scris Modern Buyer pe data de 25 septembrie a.c., International: Metro si Auchan isi extind parteneriatul pe achizitii in una din tarile-cheie in care activeaza, si anume Franta. „Dupa ce in luna noiembrie 2014 cei doi parteneri au inceput cooperarea la nivel international, pe fondul unui context deflationist si a unei evolutii importante in peisajul retailului european, caracterizat prin dezvoltarea aliantelor si a cooperarilor dintre actori, ambele la nivel international si national, cele doua entitati au decis sa extinda obiectivul cooperarii lor inovatoare, bazate pe doua modele de business complementare, incepand cu luna septembrie 2015”, spun oficialii companiilor.
Cum va functiona procesul de achizitii in urma noului acord
In acord cu legislatia nationala in vigoare, Metro Group incredinteaza centralei de achizitii Auchan, printr-un sistem de mandat, negocierile conditiilor de achizitii aplicabile in 2016, pentru un numar selectiv si reprezentativ de categorii si furnizori, acoperind cele mai importante marci din Romania.
Fiecare parte isi va conduce in continuare in mod independent propriile strategii comerciale si de vanzare, inclusiv construirea gamelor de produse, stabilirea preturilor si activitatile promotionale.
“Lucrand impreuna, dorim sa beneficiem de avantajul complementaritatii retelelor noastre in cele 2 tari, oferind cea mai buna acoperire geografica si cele mai bune concepte comerciale, atat in ceea ce priveste formatele cat si canalele de distributie, cu scopul de a intari competitivitatea ambelor grupuri si concurenta pe pietele respective, bazandu-ne pe punctele forte ale marcii fiecarui grup”, explica Vianney Mulliez, Presedinte al Consiliului de Administratie a Grupului Auchan.
“Facem posibila astazi evolutia cooperarii lansate anul trecut cu succes, la un nivel superior. Credem cu tarie ca aceasta noua etapa din cadrul parteneriatului nostru ne va permite sa ne intarim si mai mult business-ul si oferta comerciala cu valoare adaugata pe care o aducem in Romania si Franta, contribuind in acest fel la cresterea pe aceasta piata” mentioneaza Olaf Koch, CEO al Metro Group Germania.
In Romania, cei doi parteneri opereaza doua modele de business complementare. Grupul Auchan este prezent cu 33 de hipermarketuri, in timp ce Metro Cash & Carry opereaza 31 de magazine cash & carry, servind clientii profesionisti.
Cifra de afaceri a Metro Cash&Carry a inregistrat o usoara crestere in 2014, dupa mai multi ani consecutivi de scadere. Compania a raportat la MF o cifra de afaceri de 4.488,6 milioane lei, fata de 4.317,3 milioane lei in 2013, ramanand astfel in top trei retaileri FMCG ce activeaza pe piata romaneasca.
Retailerul francez Auchan a inregistrat o crestere de 63,8% a cifrei de afaceri, ajungand la 3.770,68 milioane de lei in 2014, urcand astfel pe locul patru in topul retailerilor. Desi cifra de afaceri s-a majorat, compania a ramas pe pierdere, in 2014 pierderile nete ridicandu-se la 61,7 milioane de lei, in scadere fata de cele inregistrate in 2013, cand acestea au fost de peste 90 milioane lei.