(P) Marco Polo a implementat în România o nouă linie pentru producția de ciocolată

0
453

Marco Polo Ve, care produce la Tigveni (Argeș) peste 2,5 milioane de figurine de ciocolată pe an, a încheiat 2017 cu vânzări de 5 milioane de euro, în creștere cu peste 25% față de anul anterior. În 2017, compania a implementat și o nouă linie pentru producția de ciocolată, investiție realizată tot în România. Claudio Ceccon managerul de dezvoltare al mărcii Dolcerie Veneziane pe plan intern și internațional, spune că fabrica din Tigveni este “laboratorul, inima activității companiei”. Claudio Ceccon este optimist și spune că și-a propus o dublare a vânzărilor în următorii trei ani, ca urmare a unui parteneriat strategic încheiat cu o companie de distribuție.

Societatea înființată în 1999, în comuna Tigveni, județul Argeș producea inițial decorațiuni din zahăr pentru piața italiană. În 2001 a început producția de ciocolată pe plan intern, ceea ce a adus companiei și o creștere importantă pe piața din România. Astăzi, fabrica de la Tigveni este laboratorul, dar și inima activității companiei. Marco Polo astăzi are peste 200 de angajaţi şi colaboratori, în scopul consolidării prezenței pe piața internă, dar și pe alte pieţe externe.

 

Domnule Claudio Ceccon, cum a evoluat acest business din punct de vedere al investițiilor, ce proiecte ați implementat pentru dezvoltarea companiei?

În 2008 am finalizat construcția unui depozit logistic și a birourilor în comuna Mărăcineni, județul Argeș, cu o suprafață de 2.000 mp, iar doi ani mai târziu am simțit nevoia să extindem spațiul de producție de la Tigveni, marcând practic prima investiție de acest gen. Astfel, la acel moment, ne-am extins spațiul dedicat producției de la 700 mp la 1.300 mp. În 2016, am venit cu o nouă investiție pentru extinderea spațiului de producție prin construirea unui nou laborator cu o suprafață de 1500 mp, rezultând un total de 2800 mp. Tot în urmă cu doi ani am obținut certificarea IFS (International Food Standard) de care suntem foarte mândri.

Câte produse aveți astăzi în portofoliu și cum vă diferențiați pe piață?

Pentru piața din România am dezvoltat circa 30 de produse, figurine din ciocolată, bomboane din ciocolată pentru diverse sărbători cum ar fi  Sfântul Valentin, 8 Martie, Paști. Măiestria, producţia la standarde de calitate, siguranţa şi tehnologia, respectul pentru mediu sunt componentele care ne diferențiază și care fac produsele noastre unice pe piață. Produsele sunt decorate manual, realizate cu ingrediente proaspete, fiind prezentate într-un ambalaj inovativ, demonstrând grija noastră pentru fiecare aspect, de la producție până la comercializare.

Care este cifra de afaceri a companiei, în 2017 și ce obiectiv de creștere aveți pe termen scurt și mediu?

Anul trecut, vânzările noastre au crescut constant, atingând pragul de 5 milioane de euro. Obiectivul nostru este să acoperim 100% piața din România și, pentru aceasta, am încheiat un acord de parteneriat cu o societate de distribuție din Ploiești, respectiv cu compania Firenze. Acest acord se va fructifica deja în 2018 și sunt convins că în următorii trei ani vânzările se vor dubla.

Cărui consumator vă adresați cu produsele dumneavoastră?

Consumatorul căruia ne adresăm recunoaște și apreciează calitatea și este dispus să plătească prețul corect. În România, consumatorul fidel este același ca în toate țările unde suntem prezenți.

În ce canale de vânzare sunteți prezenți în acest moment?

Principalii clienți din România sunt rețelele internaționale de retail precum Kaufland, Mega Image, Metro Cash&Carry, Selgros Cash&Carry, Carrefour, Cora. Suntem prezenți și în lanțul de benzinării OMV, iar prin acest parteneriat de distribuție cu compania Firenze sperăm să ajungem în mult mai multe puncte de vânzare la nivel național.