Dezvoltarea companiilor din FMCG ar putea fi frânată de creșterea preţurilor din logistică şi transporturi

Dezvoltarea companiilor din FMCG ar putea fi frânată de creșterea preţurilor din sectoarele de logistică şi transporturi, anticipează CHEP România, subsidiara liderului global în servicii de închiriere a paleţilor şi containerelor. În contextul în care, în România, pentru anul în curs, se prognozează cea mai mare creştere a consumului privat din regiune (3,9% ), este de așteptat ca presiunile din supply chain să se acutizeze în 2018-2019. CHEP a analizat factorii de influenţă asupra pieţei de logistică şi transporturi şi subliniază principalele tendinţe care pot afecta costul de finanţare al operaţiunilor de distribuţie a mărfurilor, pe piața locală.

Preţul de achiziţie a europaleţilor continuă să crească pe fondul crizei de resursă lemnoasă, rezultat al modificării Codului Silvic, care a urcat preţurile la un nivel maxim în anul precedent, cu o creştere estimată să continue în 2018 la peste 400% faţă de 2011. Un alt factor de influenţă asupra costurilor cu paleţii este întreruperea acordului de schimb între Asociaţia Europeană de Paletizare (EPAL) şi Uniunea Internaţională a Căilor Ferate (UIC). Încetarea colaborării dintre cele două organizaţii creează un nou nivel de complexitate în managementul şi în acceptarea paleţilor albi de către comercianţi. Paleții cu risc calitativ (EUR-UIC) sunt suprataxaţi la recepţie de către unii retaileri, tendinţă ce va continua să se accentueze, iar întregul proces de management al paleţilor albi va fi mai costisitor.

Costul de transport va crește, în contextul în care criza de personal în transportul rutier de mărfuri a condus în ultimii ani la diminuarea capacităţilor de transport, în prezent inadecvate volumului de produse care tranzitează spațiul intracomunitar.

În 2017, s-a înregistrat cel mai scăzut nivel al capacităţii de transport al mărfurilor din ultimii 7 ani, în piaţa comunitară. Alt factor care va influenţa creşterea preţurilor în transportul rutier al mărfurilor este scumpirea carburanţilor, după creşterea accizelor la motorină şi benzină. De altfel, 2018 a demarat cu o creştere a preţului petrolului şi pe piaţa internaţională.

“Anul 2017 a adus o serie de recorduri negative care ar putea afecta semnificativ dezvoltarea industriei FMCG. Ne aşteptăm ca acest context de piaţă să declanşeze o deschidere mai amplă a pieţei spre colaborare, singura strategie logistică care securizează livrările, cu costuri semnificativ mai mici, chiar în condiţii de creştere excepţională a cererii de consum”, a declarat Gabriel Andronescu, General Country Manager CHEP România.
Competitivitatea producătorilor ar putea să scadă, ca urmare a factorilor externi care influenţează creşterea costurilor din supply chain. Dezavantajul competitiv se va accentua în cazul companiilor care plătesc contribuţia anuală pentru paleţii nereciclaţi.

CHEP Pooling Services România este subsidiara liderului mondial în servicii de închiriere a paleţilor şi containerelor şi parte a grupului Brambles. Din anul 2012, compania deserveşte atât clienți internaţionali, cât şi producători locali, în principal în domeniul bunurilor de larg consum precum: produse de curăţenie şi igienă personală, băuturi, produse alimentare proaspete şi uscate, ulei şi consumabile din hârtie. CHEP Pooling Services România oferă o gamă de soluţii logistice şi servicii de consultanţă care cresc performanţa activităţilor logistice.

Articolul precedentMarca privată, „armă” în bătălia de preț, instrument de vânzare sau resursă de profit și cotă de piață?
Articolul următor(P) Marco Polo a implementat în România o nouă linie pentru producția de ciocolată
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro