British American Tobacco (BAT) raportează venituri în creștere pe 2017

BAT, cercetare: mașină de teste

British American Tobacco (BAT), unul dintre cei mai mari producători de ţigarete din lume, a înregistrat venituri de 20,29 miliarde de lire sterline în 2017, în creștere cu 37,6% față de anul precedent, creștere determinată de achiziționarea companiei Reynolds American în iulie anul trecut.

Veniturile organice ajustate au crescut cu 6,5%, la 15,7 miliarde lire sterline, iar profitul organic din operațiuni a crescut cu 7,8%, la 5,9 miliarde lire sterline.

Volumul țigărilor și al dispozitivelor pe bază de încalzire a tutunului a crescut cu 3,2%, amplificat de acordul de fuziune de 41,8 miliarde de lire sterline cu Reynolds, însă a scăzut cu 2,6% pe o bază organică.

În 2017, BAT a anunțat că va continua să investească în dezvoltarea produselor pe bază de încălzire a tutunului, după lansarea națională a Glo în Japonia, precum și în urma lansărilor de pe cinci piețe noi. Glo este deja foarte apreciat în Japonia: 1 din 10 fumători a înlocuit țigaretele clasice cu glo în Sendai, unul din cele mai mari orașe din Japonia, și unde glo a fost lansat în decembrie 2016. Mai mult, 60% din creșterea de piață a categoriei produselor care încălzesc tutunul în Japonia se datorează glo.

BAT a lansat produse inovatoare din noua generație (produse de vapat și de încălzire a tutunului) în SUA, Marea Britanie, Coreea de Sud, Rusia, Franța, Italia și Japonia.
Cota de piață a grupului a crescut cu 40 de puncte de bază, impulsionată de marcile Dunhill, Kent, Lucky Strike, Pall Mall și Rothmans, cu o creștere în volum de 7,6% pe bază organică.

„Acesta este un moment interesant pentru grupul BAT și boardul companiei are încredere în capacitatea grupului de a continua să înregistreze o creștere durabilă în anii următori”, a declarat Richard Burrows, președintele BAT.

România este prima ţară din Uniunea Europeană în care British American Tobacco a lansat glo. În 2017, British American Tobacco România a anunțat că va investi în următorii cinci ani 1 miliard de euro în extinderea fabricii de la Ploieşti. Aceasta va deveni a doua cea mai mare fabrică de ţigarete din Europa.

BAT este prezentă în România din 1996 şi este reprezentată de trei divizii: Trading, Operational şi Shared Services. Cele trei entităţi comerciale din România au aproximativ 1.700 de angajaţi şi au creat câteva mii de locuri de muncă indirecte. Cota de piaţă a companiei este de 54%, iar Kent – cel mai important brand din portofoliu – deţine o cotă de 26,5% din piaţa produselor din tutun din România.

Articolul precedent(P) Marco Polo a implementat în România o nouă linie pentru producția de ciocolată
Articolul următorTakeaway.com a achiziționat BGmenu din Bulgaria și Oliviera din România
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com