Numărul achizitorilor care preferă o experiență de cumpărare exclusiv online este în creștere

Conform studiilor realizate în ultimii ani, numărul achizitorilor care preferă o experiență de cumpărare exclusiv online este în creștere. Tendința este dată de creșterea ponderii reprezentanților generației de mileniali implicați în procesul de aprovizionare.

De asemenea, se estimează că forța de vânzări de pe teren va fi redusă în următorii cinci ani cu până la 50%, aceasta urmând să fie înlocuită, etapizat, cu responsabili comerciali de tip Key Accounts și de platforme eficiente de vânzări online, de tip B2B.

De altfel, în zilele noastre, digitalizarea joacă un rol fundamental în îmbunătățirea calității produselor și serviciilor oferite consumatorilor finali, deoarece complexitatea proceselor asociate relațiilor de colaborare dintre principalii actori ai industriei impune standardizarea, automatizarea și eficientizarea comunicării.

Producătorii, distribuitorii, furnizorii de servicii logistice, retailerii și alte companii implicate în lanțul de valoare al industriei comerțului, sunt nevoiți să-și gestioneze activități comune de logistică, operațiuni, achiziții, marketing și vânzări cu ajutorul tehnologiei digitale. În același timp, digitalizarea ajută companiile să-și poată implementa strategiile necesare diferențierii pe piață, inclusiv prin intermediul abordării inovației disruptive.


Expert Supplier și MyOrder – două platforme digitale de ultimă generație

Electronic Data Interchange este, de patru decenii, una dintre cele mai utilizate tehnologii digitale la nivel mondial, pentru transferul de documente în format electronic, fiind adoptată inclusiv de marii jucători din domeniul comerțului. În România, tehnologia a fost rapid implementată de către marii jucători internaționali din comerțul modern, pentru a comunica precis și sigur cu partenerii lor, în vederea fluidizării proceselor de aprovizionare și de vânzare.

Platformele de tip e-commerce pentru vânzări online de tip B2B au apărut în completarea platformelor EDI. Expert Software pune la dispoziția clienților, cu scopul de a le ușura transformarea digitală a procesului de colaborare în regim B2B, două astfel de platforme de tip electronic data interchange și e-commerce, de ultimă generație: Expert Supplier și MyOrder.

Indiferent de domeniul în care activează și de natura produselor comercializate, în zilele noastre, producătorii și distribuitorii se confruntă cu o serie de provocări: număr mare de produse și clienți, cantități mari de comenzi primite pe mail, telefon, fax etc., multiple modele de aplicare a prețurilor de vânzare, comenzi ce însumează cantități mari de produse, multiple modalități de creditare și de plată, planificare complexă a livrărilor realizate din locații diferite etc.

Producătorii și distribuitorii pot beneficia și ei de digitalizarea colaborării cu toți partenerii, indiferent de canalul de vânzare utilizat: comerț modern, comerț tradițional, benzinării, magazine online etc. și indiferent de mărimea și gradul lor de digitalizare.

Astfel, o platformă de vânzări online de tip B2B vine atât în sprijinul clienților, cât și al agenților de vânzări. Clienții au nevoie de autonomia de a plasa comenzi de oriunde și oricând, iar agenții de vânzări trebuie să le poată verifica și valida în orice moment.
Accesul la o astfel de platformă B2B se realizează în regim securizat, de pe orice terminal (inclusiv mobil) cu conexiune la internet.

De asemenea, platforma poate să încorporeze functionalități avansate pentru gestionarea facilă a comenzilor și accelerarea vânzărilor, prin instrumente specifice de promovare a produselor, interfață ergonomică și intuitivă, analize inteligente pentru anticiparea nevoilor clienților și luarea deciziilor ce se impun.
Expert Software, companie fondată în 2003, cu capital 100% românesc, este axată pe realizarea de produse și soluții necesare dezvoltării digitale a companiilor din piața românească.