Nordic Food: 15% obiectiv de creștere pentru 2018. Achiziția Dupont, un „as în mânecă”

0
698

Ciprian Moldoveanu, Directorul General al Nordic Food, importator și distribuitor de produse alimentare premium în retail și HoReCa, este optimist cu privire la evoluția companiei pe termen scurt și mediu, anunțând un obiectiv de creștere de 15% pentru anul în curs, pentru compania pe care o conduce. „Am încheiat 2017 cu o creștere de 5% a cifrei de afaceri. Nordic Food revendica o pondere de circa 70% din cifra de afaceri totală a Nordic Group de circa 342 de milioane de lei. Nordic Petfood Production și Nordic Petfood Distribution au, împreună, o pondere de circa 20 din cifra de afaceri a grupului în timp ce restul de 10% este revendicat de Nordic Logistic, o companie înființată în urmă cu 10 ani cu scopul de a presta servicii logstice pentru companiile din grup dar și pentru alți clienți.

Ciprian Moldoveanu a oferit câțiva indicatori cheie pentru business-ul Nordic Food, respectiv un portofoliu de 2.500 de produse diferite poziționate în special în segmentul premium, 1.300 de clienți direcți, parteneriate cu 25 de subdistribuitori la nivel național și o prezență în circa 15.000 de puncte de vânzare.
Cel mai important canal de vânzare al Nordic Food rămâne retailul modern, însă HoReCa reprezintă un segment de piață cu un potențial important de creștere. „Vedem că în ultimii ani HoReCa are o ascensiune foarte frumoasă, reprezentând 28% din vânzările Nordic Food. Dacă ar fi să ne uităm la performanțele noastre în retail, aș spune că facem 80% din vînzări în marile lanțuri de retail modern și doar 20% în retailul tradițional” a mai subliniat Moldoveanu.

De curând, Nordic Food a achiziționat compania Dupont, unul dintre principalii săi competitori, distribuitor de ingrediente pentru brutărie, patiserie și cofetărie în HoReCa, cu afaceri de circa 21 de milioane de lei în 2017 (conform datelor disponibile la Ministerul de Finanțe). De acum înainte, prin intermediul Nordic Food, produsele care făceau parte din portofoliul Dupont și care erau distribuite în special în zona de sud a țării, vor fi distribuite la nivel național către profesioniștii din sectorul de patiserie-cofetărie. „Atunci când am făcut bugetul și proiecțiile de creștere pentru 2018, achiziția Dupont a fost un as în mânecă, iar procentul de 15% nu include și vânzările realizate cu brandurile din portofoliu Dupont”. Oficialul Nordic Food spune că pe termen lung și mediu dezvoltarea companiei va veni atât din creșterea performanței cât și din integrarea altor business-uri precizând, totodată, că pentru 2018 nu vizează alte achiziții.

În opinia lui Ciprian Moldoveanu, în segmentul de retail modern, inovațiile, lansările de noi produse și investițiile în promovarea brandurilor „tractor” din portofoliu vor fi cele mai importante surse de creștere pentru Nordic Food. Hulala, Rio Mare și Alpro se află astăzi în top trei cele mai bine vîndute produse din portofoliul companiei, compania vizând și în 2018 noi lansări de produse care să răspundă solicitărilor diverselor canale de distributie.

Categoria produselor alimentare proaspete – brânzeturi, unt, iaurt, smântâna, deserturi, mezeluri, carne, delicatese, pește și fructe de mare ș.a. – reprezintă o pondere de circa 20% din vînzările Nordic Food, în timp ce gama de produse congelate (peste 350 articole) revendică un procent de sub 10%.

Compania va crea și un nou serviciu pentru clienți, grație unei investiții de 150.000 de euro într-o nouă aplicație de Warehouse Management System, ce va fi implementată pe o perioadă de 3 luni și care va ajuta la administrarea automată și completă a tuturor activităților de recepție, depozitare și livrare. Mai exact, prin noua aplicație dedicată clienților, vor fi optimizate toate operațiunile din depozit, de la recepție, la managementul termenelor de expirare, la managementul calității produselor, până la livrare.

Nordic Food trece la a doua generație de management

Nordic Food a fost înființată în anul 1994 sub denumirea de Nordic Import-Export CO de trei acționari, printre care și Valentin Moldoveanu. De-a lungul anilor, acesta din urmă a rămas unicul acționar al companiei iar după mai bine de 25 de ani a decis să transfere managementul către fiul său, Ciprian Moldoveanu în vîrstă de 36 de ani. Odată cu schimbarea managementului, compania a trecut printr-un amplu proces de rebranding ce a constat într-o reiterare a valorilor companiei, conform noii viziuni care a dus la o nouă identitate vizuală, un nou sediu și o nouă structură organizațională.
„Trecerea către a doua generație de management a fost una rațională, dar în același timp emoționantă, având în vedere preluarea conducerii companiei de la tatăl meu. Cu toții stiam că va veni momentul, totul era fizic pregătit, dar cu toate acestea, pentru avalanșa de emoții nu te poți pregăti niciodată suficient. Am început să fiu implicat în acest business de familie încă de la 16 ani, iar astăzi pot spune că am făcut un training de 20 de ani alături de tatăl meu. Nordic Food se ghidează după cinci valori fundamentale: Responsabilitate, Integritate, Inovație, Adaptabilitate și Optimism. Rebrandingul companiei a păstrat valorile și misiunea de a aduce consumatorilor bucurie la fiecare masă, dar a venit cu o abordare nouă, adaptată noilor tendințe. Cel mai important element al procesului de rebranding a fost schimbarea identității vizuale, aplicată la nivelul întregului grup. Asta a însemnat website-uri noi, un nou sediu în zona de Nord a Capitalei, noi echipamente, mașini, legitimații, cărți de vizită, etc. Prin toate aceste schimbări, cu un puternic impact în cultura organizațională, ne dorim să fim cât mai aproape de nevoile clienților din România și să le oferim produsele premium pe care și le doresc”, a explicat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food România.

Un alt punct important pe lista acțiunilor desfășurate în anul 2018 este și investiția în dezvoltarea angajaților Nordic. “Acesta este un an plin de oportunități pentru angajații Nordic Food. Ei se vor obișnui cu noile schimbări și în același timp vor învăța lucruri noi pentru că vom investi în dezvoltarea lor. Cred că cea mai mare bogăție a unei companii constă în oameni, de aceea în 2018, pe lângă proiectele pe care le avem în lucru, focusul este și pe angajații Nordic”, a explicat Ciprian Moldoveanu.