Nestlé: Peste un sfert dintre români nu mănâncă zilnic legume

Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție și Comunicare Internă Nestlé România, Bulgaria și Țările Adriatice.
Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție și Comunicare Internă Nestlé România, Bulgaria și Țările Adriatice.

Mai mult de un sfert dintre români (27%) nu consumă legume în fiecare zi, iar 52% consumă doar o porție pe zi, în timp ce doar 21% consumă zilnic 2-3 porții de legume la principalele mese ale zilei, potrivit unui sondaj Masmi efectuat la comanda Nestlé. Numai doi din zece români consideră că servesc mese echilibrate în cea mai mare parte a timpului.

Opțiunile alimentare sănătoase sunt percepute ca fiind mai costisitoare de către 46% dintre respondenți, ceea ce reprezintă cea mai importantă barieră în calea unei alimentații sănătoase. Aproape la fel de important este și lipsa timpului. 30% dintre români consideră că lipsa timpului îi împiedică să urmeze o alimentație sănătoasă. De exemplu, peste jumătate (55%) dintre participanții la studiu spun că pregătirea meselor sănătoase durează mai mult. 26% dintre români nu prea știu, de fapt, ce reprezintă o alimentație sănătoasă, lipsindu-le educația nutrițională și informațiile clare și practice. Potrivit sondajului comandat de Nestlé, doar 20% din români spun că nu le place neapărat gustul alimentelor mai sănătoase.

Nu e de mirare că unul din doi români este supraponderal sau obez și, tocmai de aceea, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, face eforturi de ani de zile pentru educarea consumatorilor în direcția adoptării unor obiceiuri alimentare mai sănătoase, prin intermediul inițiativei NutriPorția.

Acesta are o versiune dedicată exclusiv încurajării consumului de alimente de origine vegetală: legume, fructe, leguminoase, nuci, semințe și cereale integrale: VeggiePorția, pentru a avea o alimentație mai sănătoasă și mai sustenabilă.

”Acum, la cumpăna dintre vară și toamnă, suntem în plin sezon de legume și fructe proaspete, gospodinele pregătesc conservele de iarnă, vedeta fiind tradiționala zacuscă. O zacuscă cu ciuperci sau cu fasole, consumată cu pâine integrală poate fi, dacă vreți, un exemplu de VeggiePorție tradițională. Pentru cei care nu au timp de așa ceva, există legumele proaspete și, la iarnă, legumele congelate, care păstrează destul de bine mineralele și elementele nutritive odată cu congelarea rapidă, imediat după recoltare. Fie că ești omnivor, vegetarian, vegan sau flexitarian, VeggiePorția te ajută să pregătești mese echilibrate exclusiv din alimente de origine vegetală, care îți asigură toți macronutrienții de care ai nevoie (proteine vegetale, carbohidrați buni, grăsimi), precum și o bună parte din micronutrienți (vitamine și minerale).”, spune Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție și Comunicare Internă Nestlé România, Bulgaria și Țările Adriatice.

Alături de NutriPorția adresată copiilor, VeggiePorția face parte din efortul și misiunea Nestlé de a contribui la îmbunătățirea calității vieții, oferind opțiuni sănătoase și gustoase celor care vor să aibă un stil de viață echilibrat. O alimentație bogată în fibre poate reduce riscul de cancer intestinal, consumul de fructe și legume este, de asemenea, legat de îmbunătățirea sănătății oaselor și poate reduce probabilitatea unei creșteri nesănătoase în greutate, oferind o gamă abundentă de vitamine și minerale de care organismul nostru are nevoie pentru a funcționa corect.

Același studiu ne prezintă și o tendință de creștere a consumului de fructe și legume. Aproximativ o treime dintre români declară că au crescut frecvența de cumpărare a fructelor și legumelor, fie pentru că sunt mai accesibile ca preț față de produsele animale, fie din dorința de a mânca mai sănătos. Legumele pot fi gătite cu gust și durata de pregătire este mult mai mică decât în cazul preparatelor cu carne și puteți găsi o mulțime de informații utile pentru o alimentație sănătoasă și variată, rețete și recomandări aici.

Se recomandă să consumați cel puțin 5 porții (sau 400 g) de fructe și legume pe zi. În general, o porție (pentru adult) de fructe sau legume este de 80 g, și nu uitați că și varietatea contează. Încercați să includeți un sortiment colorat de fructe și legume în meniul zilnic, pentru că fiecare porție oferă o gamă largă de vitamine, minerale și antioxidanți esențiali pentru sănătatea și bunăstarea noastră.

Nu în ultimul rând, ignorați toate miturile negative despre fructe și legume. O alimentație bogată în fructe și legume este legată de un risc redus de apariție a diferitelor boli. De asemenea, fructele și legumele congelate pot chiar reține mai multe vitamine și minerale și vă pot economisi bani și reprezintă o modalitate ușoară de a vă asigura că veți avea întotdeauna fructe și legume disponibile acasă.

O alimentație sănătoasă, preponderent vegetală, are și un impact mai redus asupra mediului decât carnea și alte alimente de originale animală. Deși există o mare diferență în ceea ce privește cantitatea de gaze cu efect de seră emise de diferite tipuri de alimente, în general, producția de fructe și legume emite mai puține gaze cu efect de seră în comparație cu produsele de origine animală, precum carnea de vită și lactatele, de fapt de 10-50 de ori mai mici!

Articolul precedentDanone vrea să rămână lider în materie de inovație
Articolul următorPenny deschide un al patrulea magazin în Constanța
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.