Mondelēz International – apel pentru reciclarea foliilor flexibile din industria dulciurilor

Sursa foto: Mondelēz International

Mondelēz International și-a anunțat sprijinul pentru eforturile globale care vizează creșterea ratelor de reciclare a deșeurilor din plastic, inclusiv a foliilor flexibile, și îndeamnă la o colaborare mai strânsă la nivelul industriei. Colaborarea vizează dezvoltarea și implementarea de programe eficiente de extindere a responsabilității producătorilor (Extended Producer Responsibility – EPR), care să ajute la realizarea unei economii mai circulare.

“Avem nevoie de acțiuni concertate și colaborative pentru a îmbunătăți sistemele de reciclare, care răspund problemelor legate de foliile flexibile. În acest fel, o mai mare parte din materialele plastice ușoare, multistratificate, utilizate în industria dulciurilor și a gustărilor va putea fi colectată economic, reprocesată și reutilizată, în loc să ajungă în mediul înconjurător”, a declarat Rob Hargrove, Executive Vice President of Research, Development & Quality în cadrul Mondelēz International.

“Foliile de plastic ajută la păstrarea în siguranță a alimentelor și reduc deșeurile alimentare, dar trebuie să îmbunătățim semnificativ ratele lor de reciclare. Alături de contribuțiile financiare semnificative pe care le vom face prin programe voluntare și obligatorii, introducem parteneriate publice și private și programe de reciclare pentru construcția unei infrastructuri mai bune, astfel încât aceste materiale să nu fie doar concepute pentru a fi reciclate, ci chiar să ajungă să fie reciclate,” a adăugat acesta.

Mondelēz International susține deja inițiative pe piață care promovează economia circulară și sistemele de reciclare în circuit închis, când aceste programe vizează foliile flexibile. Cu intervenții în aproximativ 15 țări, inclusiv Germania, Franța, Italia, Spania, Polonia, Marea Britanie, Brazilia, Columbia, India, SUA și Australia, contribuțiile Mondelēz International legate de răspunderea extinsă a producătorilor acoperă piețe care reprezintă aproximativ 40% din baza veniturilor globale.

Mondelēz International a înregistrat deja un progres semnificativ în ceea ce privește obiectivele de reciclabilitate a ambalajelor, eliminând 65.000 de tone de ambalaje din portofoliu în perioada 2013-2020 și este în grafic pentru îndeplinirea obiectivului pentru 2025 ca 100% din ambalaje să fie concepute pentru a fi reciclate, aproximativ 94% din toate ambalajele fiind deja concepute pentru a fi reciclate.

Toată hârtia și tot cartonul, precum și unele materiale din plastic rigid și foliile flexibile din plastic, utilizate de Mondelēz International, sunt deja concepute pentru a fi reciclate. În plus, toate ambalajele din fibre utilizate pentru depozitarea, expedierea și afișarea produselor sale în toată lumea sunt achiziționate din surse sustenabile, fie că este vorba de surse reciclate sau certificate care nu implică despăduriri.

Mondelēz International a devenit și prima companie din categorie care și-a asumat angajamentul de a utiliza conținut de plastic reciclat în tuburile pentru gama de cremă de brânză Philadelphia, precum și în ambalajele pentru brandul Dairylea din Marea Britanie.

Modificarea ambalajelor în Marea Britanie și în Europa pentru Philadelphia va avea loc în 2022 și face parte din demersul companiei de a reduce utilizarea plasticului virgin la nivelul întregii amprente în ceea ce privește ambalajele și de a încuraja adoptarea și utilizarea de conținut reciclat de uz alimentar în ambalajele produselor de consum.

Mondelēz International este membru activ al U.S. Plastics Pact, the UK Plastics Pact și a semnat New Plastics Economy Global Commitment al Ellen MacArthur Foundation.

Compania a semnat Apelul de Business pentru un Tratat ONU în ceea ce privește poluarea cu plastic, care îndeamnă guvernele să adopte o abordare armonizată față de elaborarea politicilor, să sporească investițiile în infrastructură și să coordoneze dezvoltarea infrastructurii în direcția gestionării deșeurilor din plastic.

Mondelēz International a contribuit, de asemenea, și la programul de filigranare digitală a European Brands Association (AIM), Holy Grail 2.0, fiind una dintre companiile care colaborează cu The Consumer Goods Forum privind deșeurile din plastic.