Metro cash&carry: vrem sa atragem furnizorii locali in parteneriat

Implementarea noii strategii privind marcile private ar putea aduce companiei Metro Cash&Carry Romania atingerea unui alt obiectiv: consolidarea relatiei cu furnizorii regionali sau locali. Sunt insa pregatiti acestia sa lucreze cu retailul modern?

Pentru dezvoltarea portofoliului de marci proprii, retailerul german doreste sa atraga in acest parteneriat cat mai multi producatori romani din segmentele food sau non food. Este unul din cele mai importante mesaje transmise de oficialii companiei, cu ocazia evenimentului ce a marcat inceputul implementarii noii strategii de brand privat. Aceasta noua strategie rezida intr-un portofoliu alcatuit din sase marci exclusive: Horeca Select, H Line, Rioba, Aro, Fine Food si Sigma, branduri ce asigura o structura clara si o mai buna intelegere la nivelul grupurilor tinta. Pe langa acestea, compania a dezvoltat si marca proprie de vinuri Romanian Winecellars, relansata in luna august a anului trecut, prin Colectia „Fresh”, ce cuprinde atat vinuri albe (Zghihara, Șarba, Feteasca Alba, Feteasca Regala, Sauvignon), roze cat si rosii (Babeasca Neagra, Feteasca Neagra, Cabernet). Potrivit lui Dan Boboc, Wine Consultant Metro Cash & Carry Romania, gama Romanian Winecellars cuprinde trei categorii de vinuri: vinuri romanesti, pozitionate pe segmentul de prim pret, vinuri de tip frizante, cu un bun raport calitate-pret, si vinuri premium (Pierre, Roxanne, Juliette), la un nivel de pret de aproximativ 25-30 lei, gama care nu este inca definitivata. Reprezentantul companiei a precizat ca se intentioneaza extinderea gamei Romanian Winecellars cu o colectie de lux, dedicata marilor restaurante, la un nivel superior de pret si calitate.

Rezultate

In acest moment, portofoliul de marci proprii al Metro Cash&Carry Romania cuprinde circa 2.500 de produse, din care circa o treime (800 de articole) sunt destinate exclusiv segmentului horeca si sunt comercializate sub brandurile Rioba, H-Line sau Horeca Select. „Am gandit aceasta din urma gama in jurul nevoilor fiecarui tip de restaurant. Am inceput cu pizzeriile, iar in 2010 vom continua cu fast-food-urile si cu restaurantele cu specific italian”, subliniaza Diana Bratosin, Head of Own Brand Manager, Metro Cash&Carry Romania. In 2009, marcile proprii ale retailerului german au revendicat circa 10% din vanzarile totale realizate de cele 24 de magazine ale acestuia. In medie, potrivit reprezentantilor companiei, pretul de vanzare al produselor sub marca privata este cu 10-20% mai mic decat cel al marcilor consecrate.

Strategie

La finalul anului trecut, la nivel international, Metro Cash&Carry a decis ca in loc de circa 50 de branduri proprii care realizau 10% din cifra de afaceri, sa opteze pentru operarea unui portofoliu restrans de sase branduri care, in momentul atingerii apogeului dezvoltarii (anul 2012), vor avea o oferta insumata de 4.000 de articole si vor contribui cu 20% la cifra de afaceri. Thomas Rudelt, Head of Corporate Own Brand Management Metro Cash&Carry International, a explicat cum au fost configurate portofoliile celor sase branduri proprii: „Marcile proprii au fost dezvoltate in colaborare stransa cu clientii, care si-au exprimat nevoile specifice din punct de vedere al calitatii, performantei, ambalarii si pretului. In plus, Metro Cash&Carry efectueaza analize de piata si ample teste de laborator, interne si externe. In timpul procesului de definire a strategiei si a celor sase marci exclusive, au fost luate in calcul toate concluziile acestor teste”.

Articolul precedentSondaj Modern Buyer: Prioritatile achizitorilor din Horeca
Articolul următorCarnea refrigerata: solutii si tendinte in ambalare
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.