Mega Image inovează în segmentul ready-to-eat, prin lansarea formatului Shop & Go Mega Apetit

0
1497

La aproape un an și jumătate de la lansarea brandului Mega Apetit, rețeaua de retail Mega Image își asumă un rol de pionierat în segmentul ready-to-eat, prin lansarea unui nou format de magazin: Shop & Go Mega Apetit.

Poziționat la granița dintre restaurant și magazin self-service, acesta este un proiect-pilot, unic astăzi pe piața internă, un adevărat „showroom” pentru a valorifica gama extinsă de produse Mega Apetit și nu numai. Consumatorii pot găsi aici o gamă largă de produse gata pregătite sau din care își pot compune singuri o masă pentru diversele momente ale zilei.
Noul concept de magazine a fost implementat în zona de food court Plaza România, iar deschiderea a avut loc pe 4 decembrie 2017. Shop & Go Mega Apetit este un format de retail gândit cu scopul de a oferi clienților preparate pentru toate momentele zilei: mic dejun, prânz, cină, gustare s.a. Magazinul cu o suprafață de vânzare de 90 mp este structurat pe mai multe raioane dedicate diverselor soluții de masă:

– Vitrina de sandwich-uri, intrare stânga, unde consumatorii pot găsi 15 rețete diferite, o parte dintre ele fiind realizate de Chef Alexandru Iacob. Conceptul de sandwich corner a fost implementat și în Mega Image Concept Store din București, Barbu Vacărescu. Sandwich-urile sunt pregătite în această unitate, meniul afișat în magazine oferind un mix de culori, texturi și forme.


Vitrina dedicată produselor ready-drink (sucuri proaspete atât din sortimentul de marcă proprie, cât și din portofoliile altor branduri) și o gamă de fructe proaspete, ambalate și gata de consum.

– Două module de pâine și patiserie cu un sortiment variat potrivit pentru micul dejun sau gustare.

– Vitrina dedicată mâncărurilor calde, gata preparate. Au fost grupate aici mai multe rețete românești și nu numai, în special preparate care se pretează mai puțin vânzării de tip self services: diverse tipuri de carne la grătar, preparate cu sos, șnitele etc. Majoritatea acestora sunt realizate în unitatea proprie, în cele două cuptoare performante din proximitatea vitrinei, unul dintre ele fiind grătar/cuptor cu cărbuni ce oferă preparatelor din carne un gust deosebit. Și aici vorbim de o suprafață modulară, în care retailerul oferă 15-20 de preparate diferite, calde.


Sushi corner, un shop-in-shop ce oferă diverse rețete de sushi și teppanyaki.

– Vitrina frigorifică verticală pentru lactate și pentru întreaga gamă de produse Mega Apetit. Retailerul a ales pentru această zonă vitrine cu senzori de mișcare, implementându-le astfel pentru prima oară în România.

Punctul de atracție al magazinului – insula centrală. Gândită tot ca o vitrină modulară, aceasta oferă nenumărate materii prime pentru salate, dar și câteva produse gata preparate. Insula centrală are o zonă rece și una caldă, delimitate printr-un geam special ce nu permite transferul de caldură între ele. Vitrina centrală a fost gândită pe principiul mix & match. Toate ingredientele dedicate salatelor, dar și preparatele calde au un preț unic, la fel și garniturile calde. Shop & Go Mega Apetit este un proiect de tip test & learning, intenția celor de la Mega Image fiind aceea de a se „juca” aici cu diverse concepte și de a testa apetitul consumatorilor bucureșteni pentru formatul Shop & Go Mega Apetit.
-Coffee corner. Înaintea celor trei case de marcat este poziționat, strategic, și un coffee corner.

Magazinul are 10 angajați și trei case de marcat. Numărul total de sku-uri din Shop & Go Mega Apetit este de circa 800 de produse, o mare parte dintre ele fiind ingrediente/materii prime pentru sandwich-uri, salate s.a.

Managerii Mega Image nu au dorit să ofere informații cu privire la valoarea medie a unui bon. Câteva sute de clienți aleg zilnic Shop & Go Mega Apetit ca alternativă la oferta din zona de food court a mallului Plaza România. Cât a durat de la idee la implementare? „Circa 6-7 luni, spun reprezentanții Mega Image. Ideea este mai veche, mai precizează aceștia”.