Marea Britanie: Pe o piata de 37 mld. lire sterline, lansarile de alimente si bauturi sub marca proprie le-au depasit pe cele ale producatorilor

0
205

Cu o dezvoltare a calitatii gamelor proprii oferite de marii comercianti mai agresiva ca niciodata, influenta acestor produse in Marea Britanie a ajuns sa fie foarte puternica in prezent. Nu e de mirare ca pentru prima data in istorie, anul trecut numarul lansarilor de noi produse marca proprie, din categoriile alimente si bauturi non-alcoolice, l-a depasit pe cel al marcilor de producator, potrivit companiei de cercetare Mintel.

Pana acum, proportia produselor nou dezvoltate, in categoriile mentionate, de catre producatori fost mai mare decat cea a marcilor proprii. In timp ce brandurile nationale detineau o cota de 55% din totalul NPD in 2010, balanta s-a inclinat in 2011 in favoarea marcilor proprii, astfel incat acestea au ajuns sa reprezinte 54% din NPD, fata de cele 46% pentru branduri. De asemenea, studiul Mintel arata ca aproximativ 57% dintre consumatorii britanici considera ca produsele proprii si-au imbuntatit atat calitatea, cat si gustul, iar 52% au afirmat ca in unele cazuri le prefera, in detrimentul brandurilor de producator. Mai mult, 82% dintre adulti cred ca produsele private label ofera un bun raport calitate-pret, comparativ cu doar 16% care atribuie acest considerent pentru branduri.
In prezent, aproximativ 80% dintre consumatori cumpara produse marca proprie, comparativ cu 89% care afirma ca achizitioneaza branduri nationale, si se pare ca produsele retailerilor au premise de crestere si in 2012.
„Desi exista semne ca presiunea asupra bugetelor consumatorilor este mai usoara, se pare ca si in 2012 majoritatea vor fi in continuare atenti si chibzuiti in ceea ce priveste cumparaturile. Potrivit studiului, ne asteptam ca sa achizitioneze mai multe produse alimentare private label din segmentele standard si value, in defavoarea brandurilor de producator”, a declarat Chris Wisson, Senior Food Analyst Mintel.
Cercetarea Mintel arata ca piata marcilor proprii din categoriile alimente si bauturi a ajuns la valoarea de 37 miliarde lire sterline in 2011, ceea ce reprezinta o crestere de 24% fata de 2006. Se estimeaza ca aceasta piata va arata tendinte similare de crestere si in urmatorii ani si se preconizeaza ca va ajunge la valaorea de 46 miliarde lire sterline pana in 2016.
In prezent, 69% dintre britanici cumpara alimente si bauturi private label pozitionate in segmentul economic. Desi exista semne ca situatia economica s-a imbunatatit, impactul recesiunii continua sa fie resimtit de catre consumatori. Drept urmare, doar 6% din adultii care cumpara marci private economy se asteapta sa reduca acest obicei anul viitor, in timp ce unul din opt cumparatori actuali considera ca vor cumpara mai multe astfel de produse anul viitor.
asda_crPotrivit sursei citate, brandurile proprii premium au evoluat pozitiv in ultimii ani, in ciuda presiunilor financiare, fiind cumparate in prezent de catre 71% dintre consumatorii din Marea Britanie. De asemenea, acest segment are premise de crestere, 27% dintre adulti afirma ca vor cumpara mai multe astfel de produse in 2012, iar numai 12% spun ca vor reduce achizitiile.
„Retailerii au facut si fac multe eforturi pentru a dezvolta si imbunatati oferta de game proprii, in incercarea de a incuraja consumatorii sa se orienteze catre achizitionarea acestor produse. Astfel, lansarea unor game extinse, imbunatatirea retelor de produse si chiar relansarea anumitor game proprii au pus o mare presiune asupra brandurilor de producator prezente in categoriile alimente si bauturi”, a precizat oficialul Mintel.
Progresul gamelor proprii reiese din cercetarea realizata de Mintel: peste jumatate din britanici (55%) prefera, in anumite cazuri, gustul produselor private label in defavoarea brandurilor nationale similare.
Totusi, desi mai mult de jumatate sunt de parere ca marcile proprii si-au imbunatatit calitatea si gustul, 58% dintre britanici sustin ca prefera brandurile nationale in cazul anumitor alimente, in special din segmentul premium.

Foto: tesco.com; asda.com; waitrose.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here