Lidl a lansat platforma #trecipeproaspăt

Lidl a lansat #trecipeproaspăt, o platformă de informare pentru clienți, despre originea fructelor și legumelor proaspete din „Piața Lidl”. Astfel, din 20 mai, în orice magazin al retailerului, românii pot afla cine sunt furnizorii fructelor și legumelor pe care le cumpără, doar scanând eticheta lădițelor de pe rafturi. Consumatorii vor vedea trasabilitatea legumelor și fructelor – certificarea controlului calității, de la plantare până când produsul e pregătit să ajungă pe farfurie, dar și cine sunt furnizorii Lidl de legume si fructe din întreaga țară.

Astfel, clienții pot intra pe surprize.lidl.ro/piatalidl pentru a vedea informații despre furnizorii Lidl sau pe surprize.lidl.ro/scan pentru a scana cu telefonul mobil codul QR disponibil pe fiecare lădiță de fructe și legume.

Astfel, ei pot afla informații despre fiecare produs în parte – de exemplu, ce soiuri sunt disponibile la Lidl, ce specificații au legumele și fructele, cum se cultivă acestea și când este sezonul lor sau ce proprietăți speciale are fiecare aliment.


Totodată, pentru a-i cunoaște direct pe furnizorii Lidl, clienții vor găsi pe site-ul dedicat câte un scurt film informativ despre fiecare în parte, în care aceștia vor prezenta produsele pe care le livrează în Piața Lidl, dar vor oferi și câteva detalii despre ceea ce înseamnă să fii furnizorul retailerului.

„Ne dorim ca prin această platformă să redescoperim adevărata prospețime – ce înseamnă că un produs este proaspăt cules, recoltat, livrat. Astfel, invităm toți românii care ne vizitează magazinele să intre pe surprize.lidl.ro/scan, unde pot scana codurile QR de pe lădițe, pentru a afla împreună ce înseamnă să treci pe proaspăt în Piața Lidl”, a declarat Daniel Ștefănescu, membru în Consiliul de Conducere Lidl România.

Toți furnizorii din Piața Lidl sunt certificați GLOBAL G.A.P. Această inițiativă a fost începută de retailer încă din 2016, alături de Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB).

Totodată, retailerul a implementat pentru toți furnizorii locali, încă din 2017, eticheta de trasabilitate – poziționată în cel mai accesibil loc, pentru ca românii să poată vedea întregul circuit al produselor, de la producător, până în magazin.
Toate fructele și legumele din Lidl trebuie să respecte standardele de calitate și siguranță alimentară specifice Lidl, spre exemplu, ca valoarea reziduului de pesticide să fie la o treime din media admisă la nivel european.

În plus, Lidl a continuat și anul acesta proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, singurul proiect de revitalizare a soiurilor românești de legume. Acesta este un proiect amplu de investiție în agricultura românească, prin care Lidl contribuie la dezvoltarea sustenabilă a producătorilor români. În cadrul acestui proiect, retailerul dezvoltă diferite acțiuni pentru a sprijini furnizorii locali, precum sesiuni de audit și consultanță.

Proiectul urmărește inițiativa de a revitaliza soiurile autohtone, dar și de a dezvolta producții agricole sustenabile, precum producția roșiei de Buzău #1600, pe care clienții o găsesc în Piața Lidl în sezon, de acum 2 ani.